sobota 1. února 2014

Šála

rub a líc budoucí šály; viskoza hodně odráží světlo, ve skutečnosti je šála černější

Ukázalo se, že jsem své lekce tkaní začala (jako vždy) od těžkého k lehkému. Připravit a zavést osnovu pro šálu je nesrovnatelně lehčí, tedy i rychlejší než byla osnova pro předcházející ubrousky a prostírky. Tentorát bylo během dvou hodin naměřeno, navléknuto a napnuto bez jediné chyby.



zdánlivá změť osnovních nití v nitěnkách

pořadí je ale přesně dané

Hotovo, napnuto. Zavádění osnovy zpředu dozadu mi velice vyhovuje.

Tkaní se naopak ukazuje o něco těžší. Je to dané materiálem - příze z viskozy pruží a ani zvolený vzor mi moc nepomáhá k udržení rovných okrajů. Zmíněný vzor (kepr a něco, neumím to pojmenovat) bylo také ze začátku obtížné udržet, těžko se mi hledala chyba. Vyžaduje soustředění, ale po čase si člověk zapamatuje pořadí i kombinace spouštění listů a pak už to jde líp. Myslela jsem si, že vínově červená bude v černé více výrazná. Teď to vypadá, že černá převládne. Měla jsem to udělat naopak, osnovu natáhnout černou a pro útek zvolit červenou. Už se s tím nic nedá dělat, tak příště.

6 komentářů:

  1. Hezké to máš. Co se týče, že je to černější, tak se mi zdá, že z druhé strany to zas je červenější. MarunaP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale míň, než jsem předpokládala. Ona ta příze hodně odráží blesk, tak to vypadá barevně jinak. Ve skutečnosti je celá taková tmavá, působí pánsky. Ale třeba venku na světle to zas bude jiné.

      Vymazat
    2. Dárek pro pánskou část rodiny. Vánoce tady máš cobydup nebo nějaké jubilejko na podzim:-) MarunaP

      Vymazat
  2. For me it looks wonderful! But I think it was really a lot to learn. You have lots of qualities, Vladka.
    Have a good time,
    Birgit

    OdpovědětVymazat
  3. Vladi, že ty se do toho nezamotáš. Já tě obdivuji. Jsi šikula.Pěkný víkend Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Lovely! It would be fun to sit beside you and watch you weave!

    OdpovědětVymazat