pondělí 24. března 2014

Co dělají kůzlátka přes den


Ráno, sotva se otevřou vrátka, vyběhne čilá drobotina ven. Musí si pořádně protáhnout nožičky. A tak se nejprve cvičí skoky a poskoky, jednou s obratem vpravo, podruhé skok přes brášku, fotograf není dost pohotový, aby to všechno zvěčnil.


 

Pak se k dvojčatům přidá sestřenka a začne se vymýšlet, na co si budou hrát. Nejdřív se poměří, kdo nejrychleji běhá. Zahrají si na schovávanou. Tady se piká. 

Potom je na programu překonávání překážek a jízda dolů na klouzačce.




Dořina holčička jde na preventivní prohlídku k dvounožcům. Pěkně spolkni medicínku, zapiješ to pak mlíčkem od maminky. 



Dvojčata si mezitím také zaběhnou na svačinku.



 Chvilku odpočívají, upraví se a pak zase hurá na výpravu. Třeba prozkoumat, co to má teta Sněženka v kbelíku...
 

Nebo si popovídat s tetou Kazi.

 Nechtěla by si zahrátna honěnou? 

Tak ne! Tak zas poběžím k ostatním.

 To nejmenší - Bambulátko, co se narodilo teprve včera, ještě raději odpočívá. Vratké nožky ho sotva nesou. Venku padá sníh a tady v důlku ze sena je přece jen lépe.


Dobrou noc!

14 komentářů:

  1. Przecudne te Twoje maleństwa. Aż chce się żyć jak się patrzy na budzące się na wiosnę szczęścia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, život by byl bez nich mnohem chudší.

      Vymazat
  2. Poslušně hlásím, že od neděle do neděle 4 kozí porody, plánovaný odchod dvou sviní do mrazáku, nějaké to šmodrchání a tak nějak normálně stepně šel čas.
    Gratuluji ke smečce dráčat, u nás to vypadá obdobně. Kozlíci (šest kousků) jsou jak péráci :-) a kozička (zbyla jedna, jedna si rozhodla ustlat v noci u sviní - fatální chyba, ale myslím, že nebyla zcela v pořádku, poslední trojče a máma ji vytrvale odmítala. Sice jsem ji přikrmovala, kozička...., co už, stalo se, a stejně bych si jí do chovu nenechávala.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslušně hlásím, že tomu poslednímu jsem asistovala. Měla jsi pravdu, když k tomu dojde, udělá člověk co musí. Nebyla to taková ta komplikace s polohou - jen matka prvnička, drobná, kozlíček statný po tátovi a porod neúměrně dlouhý. Trochu jsem pomohla a pak už to holka zvládla. A Bambulátko je to nejvzornější ukázkové kůzlátko. Vysálo by všechno kolem sebe :-)
      Tak teď pár dní oddech a začnou ovečky.

      Vymazat
  3. Vladko to jsou krasna kuzlatka ,vsak to nejmladsi se brzy prjide a take bude skotacit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je neuvěřitelné, jak rychle to v přírodě probíhá. Stačí dva týdny a ti starší jsou jednou tak velcí a vyšplhali by klidně na střechu. Bohužel se vrátila zima, tak mrně musí zůstat doma.

      Vymazat
  4. Jedním slovem ... krása... Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Kůzlátka jsou opravdu kouzelná!

    OdpovědětVymazat
  6. Kdybych neměla informace, co jsou kozy zač, tak bych se nechala nalákat. Bohužel naše zahrady nejsou kozovzdorné, tak si troufneme jen na ovečky. Máme 4 jehňátka (a z toho jen jednoho beránka, takže rozšíření stádečka nadohled:-). Navíc jsem konečně objevila chovatele našeho plemene, takže ještě příští rok nám nehrozí příbuzenská plemenitba a pak konečně žádný dovoz beránka z Rakouska (a žádná s tím spojená eurobuzerace), ale pojedeme si ho na Vysočinu koupit. Naše mírnější podnebí nám dovoluje trochu bezstarostnější odchov, žádné zavírání na noc, courají si jak chtějí. Ovce asi čumákem pozná, že mláděti je zima a odvede si ho z deště do sucha. Jehničky jsou zdravé a skotačí vesele. Museli jsme všechny postříkat, abychom zahubili kloše, kteří se na jehňata hned vrhli, asi z vlněného houští maminek. Pozdravy od MarunyP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vy už jste se rozmnožili :-) To my ještě neee! Je to pěkná nadílka. U ovcí mi přijde, že jehničky jsou životaschopnější. Alespoň my máme s beránkama věčně nějaké zažívací problémy. U nás ještě klošů čas nenastal, ale klíšťata řádí jak upíří smečka. Sama už jsem měla tři a to byly ještě mrazy.
      To bych si, když už jste takhle rozrostlí, někdy u tebe vyprosila drobet vlny na zkoušku, až se pustíte do střiže. Moc by mě to vlněné houští vašich oveček zajímalo.
      Posílám pozdravení vašemu stádečku a přání sluníčka, aby už jim taky vyskočila tráva.

      Vymazat
    2. Určitě ti pak nějakou vlnu pošlu, protože já jsem na ni letos ani nesáhla a zvětšování zásob není nutné. Zima nebyla, pořád se dalo něco dělat venku. Volný čas jsem věnovala patchworku. Měla jsem u nás na týden vnučku (2a1/2), tak jsem musela babičkovat o sto šest. Takové společné pečení houstiček a koláčků dá zabrat, zvláště když malý pomocníček hraje nejdůležitější roli:-) Taky jsem registrovaná včelařka, tak musím pomáhat s rozrůstajícím se včelstvem, čeká mě natírání úlů. Zrovna krásně odkvetly mandloně a meruňky začínají. Ochlazení a vláha ovšem byly potřebné.

      Vymazat
    3. U vás už je tedy jaro v plném proudu, to už travička roste, že? A nejen travička, to bylo docela nedávno, kdy jsi šila fusáček pro vnučku, no a už spolu pečete :-) To je hezké, bude mít vklad do budoucna a taky na co vzpomínat, i když je ještě malá. Ono to v hlavince zůstane někde zasunuté.
      Včelky, ty já ráda přenechávám manželovi. Byly doby, kdy jsem šla kolem úlu a vždycky jsem jedno schytala. Asi vycítily strach. Teď už dobrých 10 - 15 let nic, vzájemně se respektujeme, ale do pláství jim raději nelezu.
      Z vlny budu mít určitě radost, tak až budeš mít někdy čas, domluvíme se, co za ni a tak.

      Vymazat
  7. Ti jsou roztomilý,krása.

    OdpovědětVymazat