sobota 29. března 2014

Jak si uplést česancový cop - pro Alu


Dnes malý foto tutoriál na přání pro Alu. Česancové copy nepoužívám, protože vlastně nevím, k čemu by mi byly dobré. Určitě je to efektní způsob prezentace česance k prodeji. Viděla jsem také tyto copy probarvovat speciálními barvami na vlnu. Dostanete potom melírovaný česanec pro přízi s barevnými efekty. Ani tento způsob barvení nepoužívám, vlnu barvím před česáním. A příst z copu mi nepřijde vůbec ideální, takže bych ho před předením zase rozpletla. Někomu by se ale možná mohlo hodit jak si takový cop uplést. Tady je návod.
Nejprve potřebujete poměrně dlouhý pruh z česané vlny. Buď si ho zakoupíte česaný průmyslově, nebo si ho připravíte na bubnové česačce tak, že si učesanou vlnu stáhnete z česačky dizem. Pro cop potřebujete trojnásobnou délku.


Celý pruh si přeložíte na třetiny. Na každé straně je pak jeden volný konec a jedno přeložení.

V místě, kde začínáme, provlečeme volný konec záhybem.

A začneme splétat klasický cop. Díly, co jsou na konci spojené, prostě jenom překládáme a volný konec jimi protahujeme.



Když už na konci zbyde jen malá smyčka ze spojených konců, protáhneme jí volný konec a je hotovo. Lépe to neumím :-)

Díky komentáři od Finextry jsem ještě trochu zapátrala a našla nějaká videa na You Tube:

how to make a wool roving chain (jak si udělat česancový řetízek)
How to Braid Wool Roving (jak zaplést česanec)

a tady ještě video stejného způsobu, jaký jsem použila já:
How to Braid Roving

5 komentářů:

  1. Vlad'ko, najłatwiej zrobić taki warkocz tak jak łańcuszek na szydełku (tylko ręką), jak wtedy, kiedy zaczynasz szydełkową robótkę. Wtedy wełna w takim warkoczu zajmuje mniej miejsca i możesz ją nawet wprost z tego warkocza-łańcuszka prząść, prując "oczko" po "oczku" swojego "czesankowego łańcuszka", nie musisz go "rozplatać" całego :-)
    Serdeczne pozdrowienia
    PS O, a tu jest instrukcja, jak zrobić z czesanki taki czworoboczny warkoczowy słupek: http://wollgewandt.blogspot.com/2009/10/anleitung-kardenbandkordel.html. Wtedy wełna zajmuje jeszcze mniej miejsca.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak tento způsob jsem neznala, moc za něj děkuji :-)

      Pro ty, co nerozumí předešlému komentáři - Finextra doporučuje plést cop způsobem, jako se háčkuje. Jděte se podívat na odkaz a pochopíte.

      Vymazat
  2. Och to vyzerá nádherne to by som nosila ako náhrdelník !! E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je možné, viděla jsem úžasnou šálu, která byla udělaná z česancových copánků v duhových barvách - bylo to moc pěkné a jednoduché na zhotovení. Z česancových copů se taky dělají koberečky, nebo potahy na bobíky, možností je spoustu.

      Vymazat
  3. Vladi, moooooc děkuji, cop si myslím, že také je jen tak výhodný k prodeji, já jej chtěla udělat pro kamarádku jako dárek. Nabarvila jsem česance na různé barvy, ale pak ouha ..... jak dál? smotané jen tak do ruličky, to se pořád rozmotávalo a tak jsem si myslela - cop - ten bude efektní a věří, že se jí bude líbit Protože už mám nabarveno udělám z každé barvy takovou - housku, třeba ji to potěší. Hned jsem to zkusila, vypadá to docela dobře, takové malé houstičky - copánky. Mnoho odstínů růžové, oranžové, hnědé, zelené. Cca 20 barev, a může spustit kolovrátek.
    Za všechno moc děkuji, jsi náš poklad. Až vyrazím na jih, určitě se ráda přijedu podívat na tvoje hospodářství, stav a hlavně kolovrátek. Jsi hodná duše nás začátečníků. Přeji Ti pohodu, dobrou náladu, zdraví a klid duše. Ala

    OdpovědětVymazat