sobota 3. května 2014

A je hotovo...



Konečně můžeme vydechnout. Jaro je pro ovčáky dost náročné. Začne to bahněním, pokračuje péčí o jehňata. Když už jsou ocásky zagumičkované a všichni mají pěkné naušničky, formality vyřízené, vrhneme se zase na matky, které už se drobet vzpamatovaly, zbavíme je kožichu a parazitů, ošetříme nožky, aby se jim dobře běhalo a takto vyfešákované je vypustíme na letní pastvu.



To bylo radosti! Žádné bééé nebo mééé na protest. Hlavy dolů a jen se sem tam ozývalo slastné bňam mlam. Navečer bříška kulatá do všech stran, těžko jsme sousedovi vysvětlovali, že nejsou znovu březí.
 

 Pastvina je zase o kus větší, tak jak dlouho jim letos vydrží?



Svátek práce jsem slavila už tradičně prací :-) Stihla jsem vlnu i vyprat a usušit. 



Z toho mám největší radost, protože barvířská sezona je tu a je třeba mít něco připraveného do hrnce. Letos se chystám více barvit také nitě pro tkaní. Tolik jsem si zvykla na přírodní barvičky, že mi ty chemické, ať jsou sebekrásnější, přijdou strašlivě umělé, nepřirozené. Takže se bude experimentovat a první várka už je naložená v konzervách.



Loňský rok se mi osvědčily květy kdoulovce a ani letos nezklamaly. Květy smetánky lékařské pěkně obarvily vlnu, ale do bavlny se jim moc nechce.


A už dorůstají další rostliny, bude to barvířů ráj!

Hezké dny (prý se zase vrátí)!

11 komentářů:

  1. Ale piękne runo. Biel aż iskrzy, jak śnieg !
    Pięknie zapowiadają się barwienia w słoikach. Nigdy nie barwiłam takimi kwiatami i w taki sposób. Powodzenia ! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně je u vás ... a to přírodní barvení je dokonalé :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, ty jsi šikulka - ostříháno a vypráno a ještě už barvíš!!!! Taky mám nějakou vlnu na praní, zatím to nějak nevyšlo, ale jen co se znovu oteplí, tak se musím pustit do práce. Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Vladko supr a co mas na plan plict ? Zdravim tebe Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V plánu jsou koberce a už jsem se do toho pustila. Brzy ukážu.

      Vymazat
  5. Šikovná to žienka ,koľkokrát i závidím, nech sa Vám stále takto darí a ja sa mám na čom pokochať

    OdpovědětVymazat
  6. Super - a to krásné rouno, jak se ti podařilo aby nebylo zacuchané? Ať se ti daří! Krásné, sluníčkové dny plné pohody. Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taková je valaška, ta se nemá čím zaháčkovat. Takže se necuchá, krásně se barví, češe i přede, ale možností použití je už míň.

      Vymazat
  7. Vladi, prosím Tě, jak velké lahve máš na to barvení? Ráda bych se také pokusila experimentovat? A je lepší barvit česanec nebo upředenou vlnu? Díky za ochotu a pomoc. Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To záleží na množství materiálu, který chceš barvit. Sluneční konzervy jsou spíš pro malé množství. Měla bys mít stejně barvícího materiálu jako barveného a nemůže to tam být úplně nacpané, pak se ti to neprobarví a výsledkem je melír. Používám velké třílitrovky a na hokuspokusy velké sklenice od kávy, jak vidíš na obrázku nahoře. V nich je ale jen jedno klubko sněhurky. Barvit můžeš cokoliv. Česanec, chomáč vlny, spředenou přízi, kousky látek, nitě, co tě napadne. Něco jde bez mořidla, něco musíš namořit nebo přidat třeba ocet nebo sodu, to podle materiálu, to je složitější věc. Tak vsaď na jistotu a vyzkoušej nejprve osvědčené barvící materiály jako třeba slupky z cibule. Nejraději používám konzervy na barvení květy. Jinak to nemá smysl, ostatní věci raději barvím normálně v hrnci.

      Vymazat
  8. Vladi, díky, chci nasbírat nějaké kvetoucí rostlinky po loukách, velkých lahví mám dost, moc se na to těším. Jsi mi velkou inspirací a jsem moc ráda, že jsi! Díky. Přeji ti krásné sváteční dny plné dobré nálady a i když prší může být v duši krásně. Ala

    OdpovědětVymazat