čtvrtek 8. května 2014

Koberec


Když nepočítám hadrák, tak tento je můj druhý. Už se více podobá tomu, co bych si představovala, ale pořád to ještě není ono. Lněná osnova mě nenadchla, to už jsem psala minule. Bohužel ji ještě mám na osnovním válci tak na dva koberce, takže ji budu muset přetrpět. Jsem definitivně rozhodnutá, že dál už se nebudu s ničím shánět a osnovu si budu příst sama. Z dlouhých, hrubých pesíků valašek je dostatečně pevná a ve vzorech bude určitě pěknější.



Canon mi opět "požral" některé odstíny z barviček, takže fotky ne zcela odpovídají skutečnosti, která je sytější. Některé barvy koberce daroval právě tento strom.


  Šlape se po něm měkce a prý se na něm i dobře leží, jak vyzkoušel Pan Koc.


Pro náhodné návštěvníky a zbloudilé čtenáře trochu historie - vlna byla loňský rok odstřižená ovečkám valaškám ze hřbetu, vypraná, přes celé léto barvená různými rostlinnými barvivy, pak česaná, spředená a teprve tkaní je tou konečnou třešničkou na dortu. Poměrně dlouhý proces.


Nějak jsem už nestíhala zapisovat, jaké barvy jsou v něm zatkané, ale určitě tam budou barvy ořechu,  květů aksamitníku, třezalky, květu rákosu, olšové nebo dubové kůry i trochu slupek cibule.


Přemýšlím o pomyslné ceně tohoto kousku a jak dlouho nám asi vydrží.
Ten první slouží už rok a je beze změny. Jen ho jednou za týden protřepu.


11 komentářů:

  1. Vladi, to je nádhera!!!!!!!! Ty jsi tak šikovná a trpělivá!!!!!! Smekám! LenkaK

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko, je krásný! Vůbec se kocourovi nedivím že se mu na něm líbí, jak kdybych viděla našeho Ferdu, taky si vybírá ta nejlepší místa :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, ten koberec je nádherný!!! Moc se mi líbí i ty barvy.

    OdpovědětVymazat
  4. Máš můj obdiv. Tohle jen tak někdo nedokáže vytvořit. MarunaP

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten je neskutečně nádherný. Úžasné, jak ty přírodní barvy krásně ladí a navzájem se vyzdvihují. Smekám, opravdu krásná práce.

    OdpovědětVymazat
  6. Za dlhú prácu krásna odmena. Máte môj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi šikulka !!! krásně barevně sladěno - a poleženíčko musí být měkoučké :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Vladi, manžel Vás musí na rukou nosit.
    Jste tak zručná a nápaditá, že vždy žasnu s otevřenou pusou nad tou nádherou.
    Obdivuji Vás a děkuji, že Vaše výrobky ukazujete nám ostatním.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se tak nosíme na rukou navzájem. Bez manželovy podpory bych tohle nikdy nedokázala. Nevím, kdo druhý by mi dovolil vlnou zahltit celý byt, v každé druhé místnosti kupu hejblat na zpracování, ... Jsme dobrý tandem.

      Děkuji všem za hezká slova, moc si toho vážím.

      Vymazat