čtvrtek 29. května 2014

Růžový chodníček

začátek nového koberce z vlny valašek, barvené přírodními barvivy

Hurá! Hurá! Hurá! Konečně jsem přišla na to, jak to ty holky severský dělají. Tak se mi líbila jejich technika, kterou jsem obdivovala na jejich dokonalých hadrácích (třeba TADY, nebo ZDE). A ne a ne přijít věci (technice) na kloub. Zvládala jsem to jen jednobarevně. Když mně se ale líbily právě ty dvoubarevné nebo vícebarevné vzory. Návodů a nákresů jsem našla na Handweaving docela dost, ale něco jiného je nákres, něco jiného realita. Nakonec mi pomohla předchozí zkušenost se "summer and winter". Řekla jsem si, že by to mohlo fungovat tak nějak podobně - "růžový chodníček" (tak jsem si to nazvala sama podle původního názvu rosepath a moc se mi to líbí, jelikož se cítím jako na procházce růžovým sadem) jsem proložila plátnovou vazbou barvou podkladu. A funguje to!




Zatím se jen tak těším z nové techniky a o celkovém výsledku ani barvách moc nepřemýšlím. Vždycky si kousek spředu a hned ho zatkám. Kousek tenkou nitkou z pesíků...


A kousek silnou vlněnou přízí z podsady...

 A Óóó - valaška, ta tak krásně vypadá v růžovém chodníčku. Zase mi vytanula na mysli slova, co zazněla při naší první střiži - Tahle vlna se na nic nehodí, ...


A ona je přitom tak krásná! Jen se podívejte, jak se vyjímá přírodní bílá vedle barvené - tak To bude příští koberec. Bílý, možná jemně proložený barvičkami. Ale opravdu jen jemně.


Těším se na další tkaní. Stává se ze mě pavoučice :-)

7 komentářů:

  1. Ślicznie !
    Pracujesz nie tylko kolorem i wzorem, ale też fakturą. To pięknie Ci wychodzi.

    Pozdrawiam :)

    OdpovědětVymazat
  2. Magnifique tapis , c'est très jolie

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, trpezlivosť dostala svoju odmenu :), no ja ju mám akúsi slabú ,nezadarilo sa a kolovrátok odpočíva :(
    Nech sa tešíte zo svojej práce

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Vlaďko, ty jsi tááááák šikovná!!!! To bude nádhera a já už se moc těším až budeš mít hotovo a ukážeš kobereček v celé jeho kráse.

    OdpovědětVymazat
  5. Zírám. To je neskutečné, jak s každým výtvorem rosteš. Koberec je krásný a ještě k tomu tak plastický. Skoro škoda po něm chodit. Ty bys mohla mít svůj stánek při nějakých ukázkách tradičních řemesel. Máš už toho hodně k ukazování. Tak ať se pořád daří. MarunaP

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den paní Vlaďko,
    už nějakou chvíli k Vám chodím nakukovat a moc děkuji za užitečné informace. Obdivuji, že nejen umíte tolik krásných věcí, ale i to, jak se o ně dělíte. Jste velkou inspirací pro nás všechny. I já bych se ráda podělila o to, kde vyčesat vlnu. Nevím jestli to pro Vás nebude příliš daleko, ale třeba to bude užitečné pro někoho jiného. Ještě jednou děkuji. Jitka

    http://www.haba-prikryvky.cz/kontakt.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, moc děkuju za odkaz. Pro mě sice daleko, ale jiným se tahle informace může hodit.

      Vymazat