středa 16. července 2014

Borůvková


Nevydržela jsem a přeskočila všechny plánované aktivity, abych se pustila do spředení merina obarveného borůvkami. Dala jsem si práci a obarvené rouno jsem vytřídila. Lepší část jsem učesala švihacím kartáčkem a tu tady můžete vidět v košíku. Horší část šla do česačky, tu ukážu jindy.


Bylo toho docela málo, přidala jsem tedy ještě merino neobarvené a myslím, že jsem udělala dobře. Bílá barvy pěkně podtrhuje.



Předla jsem na kolovrátku se skotským napínáním stylem "dlouhý tah dozadu" vlněnou přízi, kterou jsem potom seskala řetízkovým skaním do trojnitky (způsob ukazuju ZDE). Příze je krásně měkounká, a přestože nitka byla tenká, je i objemná.

Moje celodenní práce :-)


Předení byl požitek, tenhle způsob se mi líbí víc a víc. Člověk má přímo před očima, jak se pružná vlákna mění v nit. 


9 komentářů:

  1. Vlaďko, vůbec se nedivím, že jsi se pustila do předení, určitě bych udělala to samé :-DD, jak bych byla nedočkavá ... Ovšem ten výsledek stojí skutečně za to. Výsledná příze je překrásná a ta bílá jí jen prospěla v tom, aby ty ostatní barvičky líp vynikly.

    OdpovědětVymazat
  2. to je skutečně krása. a taky Ty, krásná žena.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, jsem z Vás i Vaší vlny nadšená. Gratuluji. A už se těším na další ..... Hezké dny, Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou takove pekne barvicky :-)
    xx

    OdpovědětVymazat
  5. Vladko tobe to u toho kolovratku moc slusi.

    OdpovědětVymazat
  6. Vladi, nádherná barva, vlna a u kolovrátku jsi jak ovčí víla!!!!LenkaK

    OdpovědětVymazat
  7. Jak miło Cię widzieć ! :-) Ślicznie.
    A moteczek piękny.

    Pozdrawiam

    OdpovědětVymazat
  8. krasne jemne barvy Vladko, pradenko vypada moc pekne!

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá pěkně:-) Ani by mě nenapadlo, že se barví opravdovýma borůvkama:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat