úterý 15. července 2014

Borůvky s třezalkou


Nebojte se, není to nějaký potřeštěný recept na divnou pochoutku. Pouze jediné barvení, na které jsem se poslední dobou zmohla. Nějak nestíhám. Střídavě peru a češu vlnu a k ničemu jinému se pomalu nedostanu. Louku za lesem, zásobárnu barvících rostlin, mi v honbě za dotacemi posekli letos ještě dříve, než stačily rostliny vykvést. Musím se tedy spokojit s neposečenými pruhy podél cest a to je samý plevel. Oblíbené třezalkové barvení bylo tedy letos hodně odbyto.  A podle toho také vypadá výsledek :-(
V mrazáku bylo třeba uklidit, všechno staré muselo uvolnit místo novému,a tak bylo také nějaké borůvkové barvení. Opět výsledek odpovídá vynaloženému času. Žádná sláva.



Barvila jsem merino a valašku. Nejprve v sluncem, ale ani to mi nepřálo. Láhve byly většinu času studené. Přesto nějaká barva chytla. Podařila se růžová.





A tady je ubohoučká třezalková. Vlevo nahoře narůžovělá - merino barvené bez mořidla. Zlatavá je merino barvené spolu s kamencem a vpředu ještě totéž valaška a přadýnko bavlněné nitě.


Tyhle šedé kudrlinky jsem obarvila tmavými květy denivek spolu s kamencem. Kvetou teď hojně, denně oberu hrst květů.


A dělají radost nejen mě :-) Hezký den!

3 komentáře:

  1. Przepiękne. Kupiłam bym wszystkie.
    Pozdrówki.

    OdpovědětVymazat
  2. O ! Ciekawe efekty. Mówisz, że daylilies użyłaś ? Właśnie dziś patrzyłam na kwiaty. U mnie przekwitają już, niestety. :( farbowałaś gotując ? Czy na moczyłaś w wodzie, w słoju, na słońcu ?
    W nitce kolory będą mocniejsze. Nie mogę doczekać się jak już uprzędziesz. :)
    Pozdrawiam i życzę kolejnych udanych farbowań.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tmavé květy daylilies barví skvěle. Každý den obírám ty včerejší a dávám je do sklenice. Okamžitě pouští barvu. Barvila jsem bavlnu (cotton) ve sklenici bez mořidla. Vznikla světle fialová. Tu šedou jsem barvila v horké lázni, opět bez mořidla. Podívej se i na mé loňské výsledky. Denivky barví docela dobře, ale jsou to takové šedozelené barvy. http://oveckov.blogspot.cz/2013/07/slunecni-konzervy-vysledek.html

      Vymazat