sobota 9. srpna 2014

Léto strašně rychle utíká...


... a já skáču od jednoho k druhému, snažím se předhonit čas, abych mohla uskutečnit alespoň něco z mých plánů, ale nedaří se mi to. Postupně slevuji a smiřuji se s tím, že zase zůstanou nedodělky. Snad se mi podaří dokončit alespoň něco. Třeba oba svetry, které jsem si naplánovala. Ten první by měl být z vlny angoráčků. Spředenou mám asi polovinu, ale chvátat nemusím. Chci barvit květy jiřin a ty teprve začaly kvést. Střádám si jejich květy do mrazáku, jak jsem vyčetla u mnohých barvířek, a tohle čekání určitě stojí za to. Snad se mi konečně povede vytoužená oranžová barva.


Zatím mám jen pětidekové klubíčko, které obarvily tři květy jiřin ve sluneční konzervě. Na to, že slunce skoro nesvítilo a květů bylo tak málo, se barva vcelku povedla. Na prvním snímku to tak nevypadá, ale ve skutečnosti je barva oranžovožlutá. I s tou bych byla spokojená.


Tady už je fotka věrnější - vzorek uprostřed. Špičky vlněných špalíčků mají vždy sytější barvu. Je to jako s barvením vlasů - narušený vlas také lépe chytne barvu. U vlny to platí stejně. Povětrnostními podmínkami oslabené konce vlněných vláken barvu přijmou snáz.


Druhý svetr chci z merina od naší Matyldy. Měl by být z přírodní bílé, pro kterou jsem si vybírala ty nejčistčí části rouna, a z obarvené vlny. Tady jsou vidět borůvkové a aby to nebylo smutné, přidám i tu oranžovou z předchozího obrázku. Vzor se mi teprve uspořádává v hlavě. Do zimy to snad stihnu.

Taky peru další vlnu z letošní střiže a češu obarvenou vlnu z loňska. 
barveno bezinkami

Tohle se mi asi nepodaří zdolat. Jako by to nebralo konce. Neuvěřitelné, co jsem toho v minulých letech stihla obarvit. V tom mám letos obrovský skluz a asi už to nenapravím. Vlna zůstane bílá.

Jako malí angoráčci. Mají se k světu, rostou před očima, hlavně díky vlně a prozatím jim říkáme Maxík, Baxík a Faxík. Nevíme, který je který, ani jestli jsou to kluci nebo holky. Zatím mě to nezajímá, jsou to ještě dětičky, i když už šli od mámy do samostatného kotce. A věrná svému předsevzetí si je každou chvilku rozmazluji.




Přeji hezké dny a spoustu sluníčka, ať si ho ještě užijeme.

8 komentářů:

  1. I'd like to send you dahlias, Vlad´ka, our neighbor has large yellow and a couple of purple. In our garden the little yellow grow and I collect them in the freezer. Dried they do not stain so nice orange. Hope the sun comes out at your country.
    Have a good time, Birgit

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko tokik krasy a tve barveni ,nadhera.Kralicci jsou opravdu k mazleni.Svetr bude moc moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  3. Piękne te Twoje wełenki :)
    Plany masz wielkie ale przy takiej ilości własnej wełny nie ma mowy o skromnych planach. Końce z runa faktycznie zawsze łapią inaczej - intensywniej ale tak jak napisałaś były dłużej wystawione na działalność warunków atmosferycznych. Również jestem ciekawa jak wyjdzie farbowanie daliami :)
    Cudnego tygodnia życzę, Karina

    OdpovědětVymazat
  4. Vladi, opět jen slintám do klávesnice.... Vůbec nechápu, jak můžeš tvořit takovou krásu. Pustila jsem se konečně do čištění letošní vlny, ale je tak hrozně zkrmená, že propadám beznaději. Ale obarvenou cibulovou poctivě češu a dělám malé ruličky, tak snad z toho bude použitelná vlna a víc nadýchaná. Ovšem na tu tvou nádheru opravdu nemám, je to jak nadýchané obláčky! A pocity, že nic nestíhám, mám taky, to má asi každý, kdo chodí do práce a místo koníčka má takovéto koně :) Teda u tebe spíš ovce :) Ať ti to jde dál tak od ruky! LenkaK

    OdpovědětVymazat
  5. Vlaďko, mě zas dostaly ty tvoje nádherné barvičky ♥!!! Na hotový svetr už se moc těším, protože už ten copánkový začátek napovídá, že bude nádherný a krásně teploučký. A malí zajošci jsou nádherní a roztomilí muchlínci.

    OdpovědětVymazat
  6. Piękne uzyskujesz kolory. Na pewno czarujesz przy barwieniu, bo normalnie nie można takich kolorów uzyskać. :-)
    Niesamowite !
    A lato faktycznie bardzo szybko biegnie.
    Słońca życzę, by dalie pięknie kwitły. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Przepiękny ci wyszedł ten pierwszy, jeżynowy kolor. Wszystkie są piękne. Trzymam kciuki, żeby udało ci się zrealizować wszystkie plany!

    OdpovědětVymazat
  8. Ja absolútne smekám pred tvojou trpezlivosťou toj e niečo pre mňa nepredstaviteľné ,ako dokážeš tú vlnu spracovať ,všetky tie procesy sú veľmi zdĺhavé ako to opisuješ, výsledok je fantastický ,ale dopracovať sa k nemu.... ja obdivujem, že sa vôbec do toho púšťaš ,zamýšľam sa nad tým aká som netrpezlivá ,chcem tvoriť veľa vecí a mať to hneď ,choroba tejto doby ,obidvujem čo robíš ! pekne dni Erika

    OdpovědětVymazat