neděle 7. prosince 2014

Vánoční tkaní


Posledních pár týdnů stav opravdu nezahálí. Osnova vlněná střídá osnovu bavlněnou, bílá barevnou nebo tenká nit silnou. Většinu tvoří dárky, takže se budu chlubit až po Vánocích, ale tkaní z tohoto víkendu ukázat můžu.
 Už dávno jsem se chtěla vrátit k technice "summer and winter". Kreslila jsem si různé motivky, které by můj osmilistý stav zvládnul. Vychází jich docela hodně, a to zůstávám pouze u nezdvojených prvků. Pokud bych zapojila ještě opakování prvku v motivu, mohla bych pokračovat se složitějšími vzory, ale to mi zatím nestačí mozek zpracovat. Už chápu, proč si někteří tkalci pořizují počítačové programy, které jim s tím pomáhají. Na druhou stranu si ale můžu říct, že nezakrním, když si čas od času potrápím svou hlavu nějakým pěkným tkalcovským vzorečkem :-D

Úzký pruh na začátku mi napověděl, že musím pro útek změnit materiál, sílu nitě i barvu, která byla příliš světlá. Přestala jsem v tomto směru litovat materiálu, o který takto přijdu, protože hlavní je výsledek a s určitou ztrátou se musí počítat.
začátek

Mám ráda pastelové barvy, tón v tónu, ale okolí se to moc nelíbí, tak druhou polovinu osnovy zaplní vánoční zelenočervená kombinace. Na mě moc křiklavé, ale je fakt, že na zeleném podkladu červená srdíčka vyniknou.
summer and winter - konec a nový začátek

Hezký zbytek adventní neděle!

9 komentářů:

  1. To je nádhera, Vlaďko.!!!! Ty jsi tak neskutečně šikovná a já asi umřu zvědavostí :-D, než budeš moct ukázat ty tkané dárečky ..... takže vlastně to bude i takový virtuální dárek i pro mě. Přeji krásný a pohodový adventní večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, děkuju za pochvalu, ale spíš než já je šikovná ta moje hračka. Stav je to přenáramný a vůbec nelituju peněz ani toho nápadu si ho pořídit. Ještě si ani neumím představit, co všechno to umí. Ale já to zjistím :-)

      Vymazat
    2. Já už po tomhle stavu toužím několik let, ale zatím na něj nemám, tak snad časem .... ale moc ráda se dívám na tvé pokroky a krásné tvořeníčko.

      Vymazat
    3. Nejhorší je, že si člověk koupí to nejnutnější, protože na víc nemá, a pak zjišťuje, že si stejně bude muset ten zbytek dokoupit.

      Vymazat
    4. jj, to máš pravdu. Takhle jsem nejprve ke kolovratu dokupovala krajkové vřeteno a jumbo na silné příze, pak alespoň ten stolní stav a teď bych chtěla lepší a další česačku :-D na míchání efektních česanců a tak bych mohla pokračovat dál :-D

      Vymazat
  2. Vlaďko, sliczne te Twoje tkaniny - podobaja mi sie i w wersji pastelowej i w mocniejszych kolorach

    OdpovědětVymazat
  3. To, co widzę, jest piękne. I bardzo jestem ciekawa tego, co pokażesz po świętach.

    OdpovědětVymazat
  4. Jestem pod wrażeniem. Te małe misterne wzory. Nie mogę doczekać się końca, jak pokażesz całość.

    OdpovědětVymazat
  5. Chvilku tady člověk není a hned přibude tolik výrobků! Jeden hezčí než druhý. Je vidět, že už jsi zaběhnutá a jde ti to krásně od ruky. Přeji ti hodně nápadů, zdraví a času i do Nového roku, brabi.

    OdpovědětVymazat