neděle 11. ledna 2015

Hraju si

Pouzdro na mobil tkané technikou double weaving, pick-up stick; vlastní návrh

Pod stromečkem se pro mě našly hračky z Dalinu, a tak si hraju. Nějakou dobu už mě trápilo to, že když tkám z tenkého materiálu, neustále si práci kazím tím, že zatrhávám tkací jehlou o osnovu. Nitě osnovy jsou tak vždy o něco povytažené a tkanina je tím trochu pokažená. Pokukovala jsem po člunku. Jenže, když člunek, tak k tomu potřebuji náhradní cívky a navíjedlo a pro techniky, co tkám, potřebuji alespoň dva člunky, ...
Pořád mi na tyhle hračky nějak nezbývalo a Vánoce jsou nakonec dobrá příležitost.


Člunky jsou vážně dobrá investice. Zvykla jsem si na ně hned, tkaní s nimi jde jako po másle.

A tak s jejich pomocí vznikl celý vzorník z minulého příspěvku a také tento obal na mobil.


Ten je utkaný opět technikou dvojitého tkaní. Tkanina je tedy dvojitá, vzájemně propojená vzorem. Chtěla jsem mezi obě vrstvy ještě vložit vlnu. Vybrala jsem si ale takové dvě barvy, že techniku prošívání jsem vzdala hned na začátku. Tenká černá nitka nebyla mezi tmavší fialovou vůbec vidět. Technika pick-up stick už šla lépe, ale stejně jsem ještě ze stejných důvodů nadělala ve tkanině spoustu chyb. Co jsem postřehla, to jsem vypárala, ostatní chyby tam zůstaly. Vzhledem k tomu, že jsem použila fialový melír, je asi vidím jen já, tak to zas tak nevadí. Mé dceři, pro kterou ten obal je, určitě ne.


Moc se mi líbí barevnost téhle tkaniny, byla by to třeba i hezká taška. Materiál jsem použila černou Perlovku a Sněhurku, kterou jsem v létě obarvila borůvkami. Čekala v krabici na svou příležitost a teď ji dostala a projevila se v plné kráse.

5 komentářů:

  1. Jesteś niesamowita ! Dwustronne tkanie. Podziwiam Cię ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hraješ si krááásně, Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  3. to je teda lahůdka. žádná chyba není vidět, tudíž tam ani není. moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  4. to je teda lahůdka. žádná chyba není vidět, tudíž tam ani není. moc pěkné.

    OdpovědětVymazat