sobota 17. ledna 2015

Trampoty Pana Koce

umí být hravý
Jak už jsem se zmínila v minulém příspěvku, kocour Koc je tulák. Zvláště v určitém období, významném v jeho kočičím životě. Tohle období nemám ráda. Všechny kočky z okolí tu vřeští po nocích, Krok si vždycky div nezbourá boudu, jak se z ní rychle snaží dostat ven, aby kočičí vřešťany ztrestal alespoň hlasitými psími nadávkami, když už na ně nemůže rovnou skočit kvůli oplocení.
Kočka je svobodný tvor. I když jsme se Pana Koce snažili všemožně vymazlit a dovolili mu více než našim ostatním zvířecím kamarádům, stejně nás v tomto jeho období opouští porvat se s kdejakým tvorem, co dělá MŇAU! podobně jako on. Za pár dní přijde, hubený na kost, uši i tlapy servané, a líže si rány. Kočky mají tuhý kořínek a on se z toho vždycky vylíže (aha! odtud asi pochází tohle rčení :-D).



Naposledy si ale z jeho milostných avantýr dovlekl nejen šrámy, ale taky prašivinu. Než jsem si toho všimla,  drbal uši a srst mu línala nějak víc než obvykle. Bylo nutné navštívit veterináře.

umí být majestátní
Pan Koc se vezl dopravním prostředkem jen jednou, to když ho jako malé koťátko přivezli vlakem. Už tenkrát to byl nechutný poprask, ani to nebudu popisovat.

Jenže teď už je velký kluk, navíc mazel a je rád, když si ho vezmu na klín a hladím ho pod bradou, to půjde, usoudila jsem. Manžel nevěřil. Bohužel měl zase pravdu. Cestou v autě byl Koc celý zkoprnělý z míhající se krajiny za oknem, ale celkem se ještě udržet dal, i když o mazlení zájem nejevil.

umí ukázat pěkně ostré zoubky
Vystoupili jsme z auta před domem veterináře. A to je zajímavé, ještě tam ani nejste, ale už na tomto místě všechna naše zvířata silně znervózní. Proč nás sem asi vezou? Pan Koc tu byl poprvé, ale znervózněl taky. A poprvé se mi vyškubl. Naštěstí to tam neznal, a tak zůstal přikrčený na jednom místě. Tak teď už ho nesmím pustit!

Podruhé se mi vyškubl rychlostí dělové koule na dvorečku pana veta. I tam to neznal, tak neutekl.

Do třetice všeho zlého vyběhli hosty uvítat veterinářovi psi a bylo zle. Zoufalý výraz mi naznačoval, že jestli ho nepustím, ukáže mi, co v něm je. A ukázal. Vysmekl se jako úžovka, stačila jsem chytit jenom ocas a to jsem neměla dělat. Nejdřív ztrestal moji nohu i přes džíny. A pak moji ruku, kterou jsem se ho snažila dostat nazpátek. Cítit ostré kočičí zuby, jak se vám zahryzávají hluboko do prstu, není fakt příjemné. A dost to bolí. Nechcete kocoura pustit, ale musíte. Naštěstí zase neutekl daleko. Ošetření pak už proběhlo rychle. Hádám, že už ztratil poslední síly zápasit. Pro kocoura to byl zdárný konec, ale ne pro mě.

Do večera jsem měla prst jako bambuli. Ráno mi cukalo v celé ruce. Následovala návštěva doktora, tetanovka, ošetření, antibiotika, martýrium se sháněním potvrzení o zdravotním stavu zvířete.
občas Pan Koc ukáže i skryté stíny v sobě

To by se všechno dalo vydržet, takových bebíček už jsem měla! Pro Pana Koce snesu všechno. Ale je to bohužel prst pravé ruky. Bééé!!! Nemůžu příst, nemůžu tkát, uklízet ani žehlit (to mi zas tak nevadí, ale bohužel to na mě počká). Najednou mám tolik volného času! Prst je pořád oteklý, neschopný pohybu a tak mě napadají nemilé myšlenky, aby to tak nezůstalo. Pro všechny mé zamilované koníčky si slibuju, jak budu pilně rehabilitovat. Zjišťuji, že bez nich už je život takový nezajímavý.


12 komentářů:

  1. Tedy ne že bych chtěla vrtat, ale nebylo by bývalo lepší pana Koce šoupnout do přepravky nebo košíku? Tak ať se prstík dobře hojí! MarunaP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako bych slyšela svého muže :-) Ale to by bylo na další dlouhé vyprávění, tak jen stručně - narychlo se nic takového po ruce nenacházelo, ale příští návštěva už se bude odehrávat jinak, poučená jsem dostatečně ;-D

      Vymazat
  2. Teda Pan Koc je pěkný rošťák :-D, ale komu by nevadili psi a chytání za ocásek, jeho chloubu .... ono dost na tom, že musí k veterináři :-D Ale umím si představit tu bolest při kousnutí těmi jedovatými (rozuměj špičatými) zoubky. No, Vlaďko, přeju ti brzké zhojení prstíku, protože si umím představit co je to za hrůzu chodit kolem kolovratu, stavu a jehlic a nemoct nic dělat. To je očistec na zemi.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, přeji Ti brzké zahojení bebíčka! Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  4. Mr. Koc seems to be a proud and self-confident cat. And he is also a smart fellow. Your wounds hopefully will get wel soon! It is very considerating to take care of him even of you know this could happen.
    I would like to ask you to send your adress via mail therefor I finaly can send the poppy seeds to you. All the best for you and Mr. Koc, Birgit

    OdpovědětVymazat
  5. Jak się tak popatrzy na kocie figle, to od razu weselej się człowiekowi robi. :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpovědětVymazat
  6. Auc auc auc ten je teda bezohledny vy mu chcete pomoct a on se takhle odvdeci ,urcite to pro nej bylo stresujici ale takhle se ti odvdecit nemusel.Preji brzske uzdraveni.

    OdpovědětVymazat
  7. Vlaďko, jak se hojíš? myslím na Tebe od včerejška a je úplně jedno, že jsme se nikdy nepotkaly a známe se z komentářů a z fotky .... držím palce! Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to lepší, děkuju. Sice s prstem ještě moc nehýbu a nenarovnám ho, ale už mi alespoň začíná odcházet otok a nebolí to. Takže už mám roupy a zbytkem prstů už zase vesele tkám. Je to od tebe hezké, že na mě myslíš, to mi určitě pomohlo - pozitivní energie na dálku :-) Děkuju.

      Vymazat
  8. Jejda, chvilku nenahlédnu a hned toto!!! Máš to s těmi zvířaty pestré:) shánění zdravotní dokumentace kočky mi připomnělo, jak jsme jezdili na kontrolu k veterináři s běžným králíkem, protože přes pletivo kousnul Kristýnku, když byla maličká. Opakovaně, kdyby se u něj náhodou objevily příznaky něčeho :) TAk ať se ti prst uzdravuje. Ale jak už můžeš tkát, tak je to dobré:))LenkaK

    OdpovědětVymazat
  9. už je to dobré, že jo. vše zhojené bez následků, doufám. je to divous. ta fotka na střeše to ukazuje. no jo, šelmy...

    OdpovědětVymazat
  10. už je to dobré, že jo. vše zhojené bez následků, doufám. je to divous. ta fotka na střeše to ukazuje. no jo, šelmy...

    OdpovědětVymazat