pondělí 9. února 2015

Dny jsou nějak veselejší


Opět jsme se pomnožili, tentokrát o dvojčátka. Prvnička Týna nás po ránu překvapila drobnými nohatečky. Loňské kůzle jsem odhadovala na dobrou kozu a ona jediná dostala to výsadní postavení zůstat. Potvrdila mi můj předpoklad. Projevila ihned mateřské pudy a o dvojčátka se postarala. Jenže, mrazy slezly pod desítku, k tomu ostrý vítr se sněhem, prckové byli tak slaboučcí a prokřehlí, že se ani na nohy nemohli postavit.

Kozličce se to nakonec povedlo, ale kozlíčkovi jsem musela pomoct. Dostal svou první dávku mlíčka ze stříkačky, chutnalo mu, tak potom přišlo na řadu podpírání mámě u boku, aby dosáhl na struk a nabral sílu. Do večera už se na svých vratkých špejličkách udržel.


Přestěhovali jsme je do teplejšího místa a stal se zázrak, houďátka mrňavá vydržela.

A tak se zase můžeme radovat. Dorčina mamutí slečna i Bambulí bílá fešanda už vesele poskakují a všechno zvědavě očichávají. Doroťátko je plaché, schovává se za mámu, ale bambulče bude mazlík po mámě.




Kdo si to neužívá je Krok. Nechápe, co na těch kozách máme. Proč mu nikdo nehodí klacík, nejde s ním na procházku? Nechce ho pustit dovnitř?



I ovečky teď musí trávit čas venku. Místo potřebujeme ještě pro další dvě kozí mámy. A čas jehňat ještě nenadešel.


6 komentářů:

  1. To je krásné, takhle přivítat nový život. Všechna mláďátka lidská nebo zvířecí jsou si podobná, bezmocná a roztomilá. Jen té práce kolem nich kdyby tolik nebylo. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je práce, která nebolí. Lezu po kolenou v bobkách a nevadí mi to. Dělám věci, o kterých jsem si myslela, že je nejsem schopná dělat, přesto je udělám. Dává mi to smysl a na konci je odměna - můžu se pomazlit s drobečky.
      Jsou tu jiné, naprosto zbytečné práce, které musím dělat. Vymyslel je pro mě někdo jiný, někdy si myslím, že z nedostatku vlastní práce. Tak s touhle činností mám pak velký problém.
      Děkuji za návštěvu i milý komentář :-)

      Vymazat
  2. Such beautiful animals. Thank you! I may have to take. Classes in Czech Google translate misses many of the words. I love seeing the pictures of your animals and farm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hello Rozetta :-) We started with goat births. We have four kids but it is not the end yet. And next month we expect births sheep. It will be fun here :-) Greetings!

      Vymazat
  3. To je kouzelné "nadělení", chystám se pořídit kozeny, kdybyste nebyli tak daleko, hnedle bych si zamluvila:-). Koncem března se narodí naše první ovčí drobotina a už se nemůžu dočkat. Radost dokonale vynahradí všechnu práci, která kolem zvířátek je. Ať drobečci prospívají. Lenka H

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, vy jste to rozjeli!!! Dvojčátka kouzelná a je dobře, že se chytla! To je radost LenkaK

    OdpovědětVymazat