sobota 21. března 2015

Jarní tapisérie


Pravidelní návštěvníci možná vědí, že vznikla už na podzim. Ostudně ale, chudák, odpočívala odložená v koutě, protože to a to bylo nutnější udělat dříve. Blíží se ale termín nového kurzu v Domu gobelínů, přihlášku mám podanou a to se mi stalo donucovacím prostředkem k tomu, abych práci dokončila. Docela se to hodí. I venku už tulipány vystrčily špičky svých listů, předzvěst toho, že brzy uvidím jejich krásu.

 Mám před sebou dvojnásobné těšení - rozkvetlé jaro a skvělý kurz se skvělými lidmi.

A jak to vznikalo: od vlny z našich valašek, přes barvení všelijakými rostlinkami, předení v tenkou nit, čmárání si na papíře, výběr barev, napnutí osnovy na rám, tkaní i párání, odstřižení, zatkání osnovních nití na okrajích, zašití děr a přečnívajících nití, zažehlení k výsledku - moje druhá, ryze amatérská tapisérie.






10 komentářů:

  1. To je vazne uzasny...porad me prekvapuje k cemu vsemu se da vlna pouzit :-) krasna prace

    OdpovědětVymazat
  2. Wiosna zawitała i u Ciebie na krosno. Piękne tulipany ! :-)
    Pozdrawiam i życzę słonecznej wiosny.

    OdpovědětVymazat
  3. Cudny gobelin w naturalnych barwach :)))

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný, krásný, krásný...jiné slovo neznám. je pěkný barevně i pečlivě udělaný, to je vidět....A v minulém příspěvku ty červenobílé prostírky taky vypadají pěkně...Kolik já pokazila prací, i když jen pletu, háčkuju a patchworkuju.....většinou si to pak nechám pro sebe a slouží to a nakonec se mi to i líbí...jsi na sebe moc přísná...hezké jaro se zvířátky, tkaním i kurzem...a rodinou, že....

    OdpovědětVymazat
  5. Vladi, vyhlížela jsem ji :)) Je nádherně jarní, půvab sám. Moc se mi líbí a ty jsi neuvěřitelně šikovná, pracovitá, trpělivá a kreativní!!!!!!! TAk ať i další kurz splní Tvá očekávání, LenkaK

    OdpovědětVymazat
  6. Krása,nádhera .... ! Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná práce, z mého pohledu neskutečně složité a časově náročné dílo.

    OdpovědětVymazat