středa 4. března 2015

Trochu od angory, trochu od kašmírky


Noci jsou tu ještě stále velmi studené. Každá z nich je mrazivá. Ale kašmírka Dora i celá rodinka angoráčků jakoby cítili, že se jaro blíží. Začínají pouštět vlnu. Nechci ještě králíky stříhat. O to větší práci s nimi mám. Do dlouhé vlny si zamotávají kdeco. Ostříhala jsem jim alespoň hlavy a částečně tlapky, které na tom byly nejhůř, a ostatní se snažím vyčesávat. Vlna už se jich hodně pouští, s každým česáním mám tak na polovinu cívky.

Česačka teď uklizená odpočívá, není kde česat a už vůbec ne angoru. Ještě jsem nezapomněla, jak se domácím povětřím vznášelo její jemné chmýří. Ale vyčesané chuchvalce jemné bělostné vlny sváděly k předení. Zkusila jsem to jen tak - načechrat a rovnou příst. Bez příměsí, čistou angoru. A jde to! Dokonce snad i líp než ta načesaná. Nitka sice není tak úplně pravidelná, sem tam se něco nachuchlí, ale důležité je, že to jde.


To s kašmírem to bude horší. Nemám ještě zpracovaný ani ten loňský. Nemám čas hrát si na Popelku. Z vyčesané hromady je totiž nutné vybrat všechny kozí chlupy tak, aby zbyla jen  a jen jemná podsada. A to je potom paráda! Kašmírová šálka je stále můj nejoblíbenější zimní doplněk. Co bude z této hromádky si vůbec netroufnu pomyslet.



zmiňovaná šálka čerstvě po upletení; teď už je po pár vypráních daleko chlupatější

6 komentářů:

  1. Twój królik to istne cudo. Angora to najmilsza wełna.

    OdpovědětVymazat
  2. Chudák, na tom špalku si musí připadat, že jde spíš na porážku :-D, ale je nádherný. Taky mám doma asi kilo kožíšku z angoráka, který jsem odložila při prvním nezdaru. Teď jsem uvažovala o tom, že ho sčešu s trochou vlny, ale doma se mi nechtělo, říkala jsem si, že počkám až to půjde venku, ale možná mu dám šanci i bez příměsi.

    OdpovědětVymazat
  3. ... a to přebírání kašmíru musí být asi pěkná šílenost, co. Ani se nedivím, že je to tak drahý materiál.

    OdpovědětVymazat
  4. To je tvůj králík vlna je úžasná. Něco krásného, a to, co měkké - jsem měl možnost to zkusit, takže vím, o čem píše. ;-)
    Ta Twoja wełna z królików jest niesamowita. Coś pięknego, a jaka miekka - miałam okazję spróbować, więc wiem, co pisze. ;-)
    Pozdrawiam

    OdpovědětVymazat
  5. Ty to jesteś szczęśliwa, wszystko masz własne, i wełnę, i angorę i nawet kaszmir. Ba, Ty sobie nawet bawełnę wyhodujesz!

    OdpovědětVymazat
  6. Mila Vladko, Dorka je uzasna a angorska prize jiste za tu praci stoji. Kasmirova sala je nadherna! Moc zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat