středa 25. března 2015

Trojčátka


Ještě před několika dny jsme s mužem mudrovali, kdy asi začnou ovce s bahněním. Odhadovali jsme to na konec měsíce. Teta překvapila. Nejen tím, že naše odhady předešla o více než týden, ale taky tím, že porodila hned tři kousky - samé holčičky k tomu. Vlastně si ani nepamatuju, že by někdy měla kluka. Loňský rok se jí narodila holka větší než její o týden starší sestříňata. Letos jsou to tahle houďátka.




Skoro jsem se bála, že to jedno ani nedožije rána. Ale už chodí, papká, je to na dobré cestě.


Každé je jiné, nebudou se mi plést. Tohle je takový kudrnáček.

Tohle zas hlavounek. Včera jen polehávalo, asi tu velkou hlavu nemohlo utáhnout.

Kudrnáček je čiperka a to třetí s šedivými flíčky se zase nechce moc fotit.

Stejně se ještě stále podivuju, kam se to do ní vešlo a že se jim cestou ven do sebe nezamotaly nožky. A znovu pěju chvály na valašky. Přišli jsme, Teta stranou ode všech, pěkně pod stromem v závětří, děti ošetřené, očištěné a nakrmené. Co víc si může chovatel přát?

Jedině snad, aby to stejně dobře dopadlo i těmhle zvědavým nakukujícím tetkám. Že by záviděly?

12 komentářů:

  1. Owieczki trojaczki ! Super ! :-) Śliczne są, takie słodkie i jakie loczki mają. :-)
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam (translator Google pomagał), urodziły się u cioci ? Troje dzieci, to nie często się chyba zdarza u owieczek, prawda ?

    Dobrego życia im życzę. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překlad byl správný - ta ovce se jmenuje Teta. Je to její jméno. Trochu divné, vím. Je to podle starých českých pověstí. Kníže Krok (tak se jmenuje náš pes) měl tři dcery - Kazi, Tetu a Libuši. Naše dvě první ovce se jmenují Kazi a Teta. Libuši nemáme, na žádnou z ostatních ovcí se to vznešené knížecí jméno nehodilo. Máme ale Bivoje. To byl statečný kníže, který přemohl zlého divokého kance. A vzal si pak za ženu Kazi :-)

      Vymazat
  2. Gratuluji, trojčátka a ještě samé slečny. Moc zdravím Margita

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji. Trojčátka moc obvyklá nejsou, ale například ovečka, kterou si od nás vzal synův tchán, měla napoprvé dvojčata, pak dvakrát po sobě trojčata a letos dvojčata. My jsme mizerní chovatelé. Nějak blbě jsme po porodu nakrmili ovečku, dostala průjem, pak ležela skoro den jak lazar, ale nakonec se vzpamatovala. Přišla po dvou dnech o mléko, jedno jehně jsme ráno našli prostydlé, vzali ho domů zahřát, ale bylo už pozdě. Pak jsem na internetu našla radu, rychle jsem to aplikovala na zbylé jehně. Měla jsem jehněti ihned dát roztok glukózy (z Glukopuru z Kauflandu), mělo totiž hypoglykemický šok. Pak jsem dokrmovala kravským (lepší by bylo bývalo kozí) s trochou glukopuru. Dostávala jen ráno a večer, aby se pořád snažila. Byli jsme připraveni přejít na úplné krmení. Včera jsme už přestali, jehničce je 16dní, ovce už má zase dost mléka, malá pije, skotačí a je pěkně vybuclatěná. Škoda, že jsem nezasáhla zavčas u toho uhynulého beránka, protože jinak byl zdravý. V hlavě mi pořád něco zvonilo o glukoze. V porodnici ji kdysi dávali novorozencům, když se čekalo, jestli se matka rozkojí, aby nebyli dehydratovaní. Bála jsem se udělat to u jehněte, no jsem chytřejší. Tak ať trojčátka rostou. MarunaP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V člověku jsou v tomto ohledu pořád nějaké pochybnosti - udělala jsem všechno, co jsem mohla? Ale nikdy nevíš, jestli by to i s tvým vynaloženým úsilím nedopadlo stejně. Vzpomeň si na mé zachraňované kůzle. Jen jsem mu prodloužila trápení. Co má přežít, to přežije. Tak jsem k tomu začala přistupovat. A samozřejmě mám radost, když se daří a jsem smutná, když se nedaří.U vás je to o to těžší, že máte jen jednu. Taková ztráta pak bolí mnohem víc. Tak držím jehničce i její mámě palce, ať už je všechno jen lepší.

      Vymazat
    2. Máme ještě druhou ovci s dvojčaty-beránky, máma má vemínko jak kopačák a kluci podle toho vypadají:-) Jenže cizímu by nedala cucnout ani náhodou. Nejvíc mě mrzí, že ten uhynulý beránek potřeboval jen trochu té glukozy a pak postupné přikrmování. Samozřejmě jsem ráda, že stará ovce je fit a jehnička taky. Beránek by byl jen na pečínku, kdežto malá má pěknou budoucnost (doufejme).MarunaP

      Vymazat
  4. Gratuluji. Vypadají kouzelně.
    Přeji ať jsou zdravá a krásně rostou.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou překrásné a trojčátka, to je tedy radost. Vladi, jsi stejně dobrá. Já nemám moc čas na ty komentáře, ale čtu každý tvůj příspěvek. A fakt mi zůstává rozum stát u tvého tkaní. Já když vyplétám norské vzory a motají se mi klubka, jsem z toho nesvá a ty si klidně natahuješ takovou spoustu nití na osnovu:-))) Vůbec to nechápu, ale jsi dobrá. At´ jsi už zdravá ! pa

    OdpovědětVymazat
  6. slečnám prajem veľa mliečka, veľa zdravia a veľa radosti z hier a šantenia, no a mamine rýchle zotavenie. Sú nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
  7. To jsou nádherná miminka :). Moc gratuluji a at vám dělají jen radost!! Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Teta se teda predvedla ,ted nam budes muset cas od casu dat vedet jak se holkam malym dari.

    OdpovědětVymazat