pondělí 1. června 2015

Sára a trojčata Teťata


Jméno pro novou kozičku se rychle ujalo. Hodí se k ní. Sára se rychle přizpůsobila. Zjistila, že nejlépe se k ní chová Oskar, a tak hledá ochranu za jeho velkým tělem a běhá za ním jako pejsek. Když se jí ztratí z dohledu, dožaduje se jeho přítomnosti hlasitým mečením.
Sára je všude tam, kde se popásají kozy. Dodržuje uctivou vzdálenost a holky ji začínají tolerovat.  Už také konečně žere. Včera jí do jídla moc nebylo. Naše pastviny se s její bývalou osluněnou a šťavnatou loukou nedají srovnat, ale zas tu máme něco, co kozy rády, výhonky ostružin a malin, listy stromů i kůru k okousání. Ihned pochopila a přidala se k ostatním.


Bude to chytrá holka.

Z vysoké trávy už je pomalu zase anglický trávník. Trčí z ní jenom vysoké kopřivy, které po částech sečeme. Dokud stojí, holky si jich nevšimnou. Posečené a zavadlé už je ale nepálí, a tak si na nich pochutnávají.

Tetiny trojčata - jehničky krásně přirůstají. První dvě máma s klidem uživí. Mrně si přicucává zbytek po sestrách a každé ráno a večer vycucne dvě láhve kozího mléka. Je to favorit ve sprintu k láhvi, první ze stáda.



Krásně jim přirůstá vlna. Budou ji mít po mámě, jemně kudrnatou.

7 komentářů:

  1. Ta nová kozenka je opravdu nádherná a teď jsem si teprve uvědomila, že tato má na rozdíl od jiných plemen dlouhé uši. Jehněčí trojčata, jak je vidět, se mají opravdu k světu, vlničku mají krásnou a čisťoučkou. Je vidět, že se u vás mají dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je řeč o vlnečce, nějakou jsem ti slíbila. Ještě máš zájem? Poslala bych ti ji nahrubo vypranou, stačilo by jen učesat a to dá mnohem méně práce než u jiných plemen.

      Vymazat
    2. Vlaďko, trochu vlny bych si vzala, protože valašku jsem v ruce ještě neměla :-) Ale co já ti za ni můžu nabídnout??? Jedině snad něco romanovky a tmavé zwartbles ....

      Vymazat
    3. Jituš, nic nechci. Mám vlny spousty, přerostlo mi to silně přes hlavu, nestíhám ji zpracovat. Jen mi pošli na mail adresu. Dnes se chystám na poštu, vzala bych to všechno naráz.

      Vymazat
  2. Sára je krásná! Koukám jak se hezky rozrůstáte :) Je 100%?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 75%. Nerozrůstáme se, pouze nahrazujeme kus za kus. Chtěla jsem kozu na mléko. Ještě bych v budoucnu nahradila dvě za českou hnědou, abychom měli k našemu kozlu plemeníkovi ty správné nevěsty, takhle plodíme kříženky. Jenže je to těžké rozhodování, přirostly mi k srdci. Ty chováš hnědé?

      Vymazat
    2. Tak to je teda moc pěkná v typu - myslela jsem si, že má procent víc :) Pak mi musíš říct jak dojí - začínají se tu objevovat moc pěkný AN i s užitkovostí - zatím jsem se setkala s takovým průměrem a nijak mě to nenadchlo. Mám tu 2 75% a naše hnědý dojí víc a složky zatím hodně podobný - uvidím po skončení KU. Máme teď stádo takový různorodý - tak půlka jsou čistý hnědulky - trochu jsem sešla z cesty a nechávala jsem si kůzlata i od kříženek. Letos jsem udělala rozhodnutí, že 7 kříženek musí pryč :( Taky se s tím nemůžu srovnat - ale čím víc jich máme tím míň dojí - ta individuálnější péče jim svědší víc a tržní hospodářství mezi nima taky dělá svý :( Jakou linii máš kozla? a od koho? My máme potrhlýho rohatýho Poldiho :)

      Vymazat