pondělí 6. července 2015

Dotkáno

 V těhle horkých dnech se nedá dělat nic jiného než sednout a něco málo si jen tak šmrdlat. Příst se nedá, česat vlnu už teprve ne, tak došlo na dokončení tkané tapiserky číslo tři.



Jsem spokojená nespokojená. Spokojená, že jsem se v technice posunula o krok dál. Nespokojená, že zrovna na tuto předlohu jsem nebyla připravená, co se týče napředené vlny, s dostatečným počtem odstínů. A z nouze jsem byla umluvená mou laskavou lektorkou k použití chemicky barvené vlny alespoň pro květy. Nemůžu si pomoct, tluče mě to do očí, ačkoliv jsem se snažila volit co nejméně syté odstíny. Chemické jsou prostě křiklavky a tak z toho obrázku dost křičí. Nejdřív jsem si z trucu přísahala, že to předělám, ale nakonec jsem z toho úmyslu upustila. Pustím se do něčeho jiného a podle svého.

Na obrázku jsou tedy kromě žluté, oranžové a červené, všechny barvy natural, včetné modré (japonské indigo), ze které mám největší radost. A tak, jak se povedl motýl, takovou jsem měla představu i pro květy.


Obrázek je utkaný z ručně předené a většinou přírodně barvené vlněné příze na bavlněné osnově.

6 komentářů:

  1. To je velká nádhera. A u nás se peče na svatbu, hic nehic... dneska cukroví do výslužek a v pátek koláče a koláčky, v sobotu podělíme sousedy a známé a 1.srpna vdáme dceru! Hezké letní dby, Pavla LuciUs.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Pavlo, pečení nezávidím, ale tu svatbu! Tak ať se zadaří a veselku si moc a moc užijete!

      Vymazat
  2. Vlaďko, máš pravdu, že mezi těmi chemickými a přírodními barvami je velký rozdíl. Ty chemické potlačují ty přírodní, ale i tak se mi ta tvoje tapiserie moc líbí. Prostě jsi to z nutnosti zkusila ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cítíme to obě stejně. Jak by se ty květy krásně vyjímaly a ladily, kdybych měla třeba tu tvou řepovou :-) Jenomže já mám u těhle barev strach je použít, že mi z toho obrázku časem vyprchají. To by nebylo moc příjemné, když to dá takovou práci.

      Vymazat
    2. Já jsem na tu řepovou taky moc zvědavá jestli vydrží :-( Zatím se zdá, že je docela sytá, ale uvidíme. Nechám ji v té krabici, kterou pevně zabalím do potravinové fólie, aby mi na ni nemohli moli :-D a uložím ji do šatny pod střešní okno jako vloni tu bezovou a ta má zatím stále stejnou barvu jako po obarvení a to na ni přímo dopadají sluneční paprsky. Takže jako test dobrý!!

      Vymazat
  3. Vladko, me se to moc libi, je to krasa . Ja bych si to hned nekam povesila :-)
    xx

    OdpovědětVymazat