neděle 12. července 2015

Léto je tu...


... a já nevím, co dělat dřív. Přinášet mužíčkovi díly dlažby a radit, kam co položit, starat se o zvěřinec, přemlouvat zahradní květenu, aby to s tím růstem tak nepřeháněla, starat se o zvěřinec a nebo se konečně pustit do velkého vlněného prádla? Dělám od každého trochu. Všechno je načaté a nic není dokončené.
Tak s chutí do toho, ať je hotovo...



S dlažbou to prokouklo před domem. Čekala jsem 15 let na tu pravou (je to vůbec možné?), nemohli jsme se pořád nějak domluvit na tom, co by to mělo být. Nakonec jsem ustoupila, nechci do smrti vstupovat do domu po dřevěné europaletě :-(. A mé vysněné zápraží z kamenných bloků, tak jak to míval děda s babičkou, se z kompromisu proměnilo v betonové toto:


Kazi se konečně dočkala očistné střiže. Toto je prosím vlna narostlá za tři čtvrtě roku.

 Valaškám přirůstá vlna rychle. Kazi se navíc letos nevyčerpala březostí, nějak se jí podařilo Bivojovi uniknout, upejpavce, a tak jí vlna narostla do úžasné délky. Bude z ní "guba" - tradiční tkanina, kdy se do plátnové vazby zatkávají dlouhé prameny vlny tak, aby jejich konce zůstávaly z tkaniny viset ven. Guba připomíná ovčí kožešinu a má stejné vlastnosti. Jestli si vybavíte obrázek bači, který je oděný do chlupatého huňatého kabátku, pak vězte, že to není stažená ovce, ale guba.





Praní se mi letos daří. Ještě jsem nic nepokazila (že by zkušenosti?). Matyldí merino je překrásné, čisté a nezakrmené (což je zázrak). Na valašky stačila voda ze studny (odražená na sluníčku, samozřejmě) a vlnečka je jedna báseň. A další vzorky, které jsem dostala, se praly s troškou jaru. Mám teď spoustu bílé všeho druhu, nádhernou hnědou zwartbless a překrásnou stříbrnou z romanovky. Ta mě tak uchvátila, že jsem si ji prostě musela upříst přednostně.

romanovka

charolaise - předu nečesanou, jen opranou

toto plemeno nevím, dostala jsem pytel zakrmeného hnoje, ze kterého se snažím udělat něco krásného, jemného a hlavně čistého 


No a zahrada? Ta si žije po svém. Občas jí odpomůžu od slimáků, občas něco zastříhnu, občas něco sklidím a zavařím, občas něco dodám - kompost nebo voda se hodí, občas něco přestěhuju podle sluneční intenzity, prosím trávu, aby rostla, květiny aby kvetly a Kroka, aby mi ve všem tolik neposkakoval.



Hezké letní dny, ať už je prožíváte jakkoliv :-)

3 komentáře:

  1. krásné fotky ze zahrádky. Ta dlažba se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Piękne lato u Ciebie. A wełna taka długa ! Cudowna ! Bardzo mi się podoba kolor na zdjęciu opisanym 'charolaise'.
    Udanych barwień roślinami życzę i w tym roku ! :)

    Asia

    OdpovědětVymazat
  3. Teda koukám, jak ti to všechno krásně kvete :-) a ta dlažba vypadá taky moc hezky. Kazi se v těch vedrech po ostříhání asi pěkně ulevilo :-), teď bez kožíšku vypadá taková menší.

    OdpovědětVymazat