úterý 21. července 2015

Na svět se vyklubala druhá vrána


Čekala na svou chvíli dlouho. Stejně tak dlouho jako já na balík z Dalinu. Tyhle balíčky mám ráda. Mívám z nich radost větší než z nových bot nebo kabelky. Patří k nim chvíle těšení, chvíle vybalování a skládání. Mám ráda krásný materiál a jednoduchost, s jakou dokážu dát skládačku dohromady i já. Stačí kladívko, šroubovák a kousek včelího vosku. Už někdo tuší, co to tu dávám dohromady?


Ale takto už to k poznání snad je.


No ano, je to stojan pod stav. Poslední měsíce se mi jevil jako čím dál tím víc nezbytnější doplněk. Začalo to před Vánoci, to jsem tkala jako o závod. A najednou mě začaly pronásledovat podivné stavy, člověk by si málem myslel, že je to infarkt. Byla to jistojistě páteř, protože zkuste stát několik hodin denně shrbeni nad stavem, který do té doby trůnil na stole (jak už ostatně obsahuje i jeho název - stolní stav). Mačkáte si ohryzek, mačkáte si hrudní kost, kulatíte záda, která pak jen stěží narovnáte. Vymýšlela jsem všechny možné náhrady, jako např. sezení div ne na bidýlku, ale byly to jen náhrady. Měla jsem rozdělané dvojité tkaní, které je náročné na čas i pozornost, a nebyla jsem schopná kvůli těm nepříjemným pocitům pokračovat. Takže budete-li se možná někdo, podobně jako já, někdy rozhodovat, jestli ušetřit za stojan, doporučuji nešetřit. Stejně na něj dojde (pokud nemáte po ruce šikovného řemeslníka).

Tak teď už pokračovat můžu. Stav mám umístěný venku na stinné terase, ukrytá před nepříjemným vedrem dotkávám poslední peruťky vrány a z lesa mi k tomu krákorají dvě skutečné vrány, usazené na nejvyšší borovici. Asi si společně hartusí nad tím dusnem.

Taška s vránami je dotkaná, ale osnova ještě zdaleka nekončí. Bude jí tam ještě tak tři a půl metru. Tak si po chvilkách plánuji další projekty. Třeba krokodýlí kabelku?

5 komentářů:

  1. To je zase krásy..... alespoň jsem se pokochala, teď tedy nedělám nic, kolovraty stojí v ložnici a čekají ... alespoň večer si trošku zapletu, ponožek není nikdy dost, Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  2. To je zase krásy..... alespoň jsem se pokochala, teď tedy nedělám nic, kolovraty stojí v ložnici a čekají ... alespoň večer si trošku zapletu, ponožek není nikdy dost. Určitě se chystáš do Borovan, tak se budu těšit na fotoreportáž, Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  3. To je to, co teď děláte, je prostě krásná. Mám to velmi rád.

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluju ke stojanu!!! Já o něm taky uvažuju, tedy k tomu mému stolnímu stavu, protože bych měla možnost se konečně někdy pustit zas do práce, jen mi zatím holt nějak na něj nezbývá, ale už se na tom pracuje :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vrána vypadá skvěle a krokodýl taky!

    OdpovědětVymazat