pondělí 14. září 2015

Víkend v Domě gobelínů



Naplánováno jsem to měla už od jara, ale čas tak rychle letí. A tak se stalo, že jsem si věci opět chystala den předem a vůbec jsem neměla rozmyšleno, co vlastně budu tkát. Nakonec jsem si řekla, že je to vlastně jedno. Jedu se tam přece učit techniku. Narychlo jsem si rozčlenila plochu na díly, dokreslila březové větvičky, vymalovala vodovkami. Barvy stejně budou jiné, vybrané z mé přírodní palety, a takové byste na knoflíčkách vodových barviček hledali marně, i když jsou šestipatrové.

Dorazil mě muž svou poznámkou, jestli mu jedu utkat rybičku, kterou v návrhu spatřoval. Bylo to skoro na hádku, ale jen díky mně, protože jsem už po těch všech hektických dnech hodně unavená. On to nemyslel špatně, naležato to fakt vypadá jako ryba, musím nakonec uznat.


Druhý den ale ze mě všechno spadlo. Nová parta bezvadných lidí, stejně naladěných s podobnými zájmy, skvělé hovory, zajímavé informace, to všechno dalo zapomenout na všední starosti, jako je špinavá podlaha nebo koš nevypraného prádla.


Moje lekce spočívala v tom, že jsem skoro celé dopoledne prvního dne rozmýšlela barvy a připravovala smotky z melírů. A potom chvilku tkala a chvilku zase párala. To když záměr byl jiný než výsledek. Teprve druhý den se z utkaného kousku vyloupla březová větvička, se kterou bych mohla být spokojená.

Když nad tímto tkaním přemýšlím, mám čím dál tím větší dojem, že to nezvládnu, jak bych chtěla. Představte si na chvilku, že vás naučí držet štětec, namíchat barvy na paletě a pak vás postaví ke stojanu s prázdným plátnem a řeknou, tak a teď mi namaluj něco od Picassa...

Tak tak nějak se cítím :-(

Fotky tentokrát nemám, všechny ostatní dámy byly začátečnice a tkaly stejný vzorník jako napoprvé já. A tak jsem alespoň nafotila detaily větší tapiserie pro své studijní účely. Zajímala mě technika stínování, se kterou se právě pachtím.






4 komentáře:

  1. je krásné, když pod rukama vzniká nová věc.


    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko, ten tvůj návrh vypadá báječně ... a já jsem tam březovou větvičku poznala hned :-) a už se těším na výsledek, protože z přírodních barviček to bude moc krásné. Navíc já vím, že ty tuhle techniku dáš a nemusíš o sobě pochybovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, krása, návrh je moc pěkný...Jsem zvědavá na výsledek...a to vůbec nevím, o jakou námahu se jedná....Hezký den i tkaní, dneska by to šlo, leje.....

    OdpovědětVymazat
  4. moc krásný (slova, článek, o čem ...), moc díky, pozvedlas mne ze chmur, těším se na výsledek Veronika

    OdpovědětVymazat