úterý 26. ledna 2016

Jak se mi předlo - hedvábná nit


Balíček s lesklým, klouzavým obsahem jsem hodně dlouho odkládala "na potom". Popravdě nevím proč. Bylo pořád něco důležitějšího, nebo mi připadalo, že na to ještě nemám, nebo mi chyběl cíl - pro jaký účel? Každopádně už je spředeno.



Pro upředení 560 metrů tenoučké jednonitky z přibližně 65g hedvábí mulberry jsem ani nepotřebovala využít jeden z nejmenších převodů - krajkové kolečko. Šlo to i na převodu, na kterém spřádám tence vlnu. Šlo to tak hladce, jak hladké hedvábí je. Semtam nějaká nerovnost, ale to už k ručnímu předení patří, že člověk neuhlídá úplně všechno a občas ho kolovrátek "přepere" a pozlobí.



Je to krásný materiál. Líbí se mi jeho splývavost, lesk, to jak odráží okolní atmosféru. A dokážu si ho představit v mnoha projektech i ruku v ruce s vlnou. Takže si tohle sice velmi zdlouhavé, ale docela příjemné předení určitě zopakuji.



4 komentáře:

  1. Vladko krasne jsi to zvladla ,ja si to zatim take porad jeste schovavam ale uz zacinam delat plan na vyuziti.

    OdpovědětVymazat
  2. tak to teda smekám... to je skvost....

    s pozdravením..... pherenis

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, také mám doma kousek na zkoušku, ale nechávám to na potom, nerada bych ani ten kousíček zkazila.
    Moc se líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jen čučím:-) A vůbec nechápu tu délku a gramáž. Takových metrů! Vladi, tak už jen šťastné porody!

    OdpovědětVymazat