neděle 21. února 2016

Opraveno


Vzhledem k tomu, že chyba si trůnila přesně ve středu osnovy, byla jsem nucená všechno vyvléct a předělat. Tady se ukazuje pro mě jediná nevýhoda navlékání osnovy zpředu dozadu (front to back) - chybějící osnovní kříž. Mám ho na začátku, ale jakmile je osnova navlečena skrz paprsek a nitěnky, v podstatě už ho nepotřebuji. Navíc vpředu si ho ponechat nemůžu. Už jsem ale tolikrát převlékala osnovu kvůli chybám, že první, na co budu v budoucnu dbát zvláště u složitějších vazeb, bude právě osnovní kříž.

Jak jsem si ho tedy nakonec vytvořila?
Nová vazba, i když má nepravidelný návod, dokáže při určitém spuštění listů také vytvořit základní plátnovou vazbu. Stačily tedy dvě řady plátna, ale místo abych zatkala nitě vpředu, prohodila jsem si bavlněný provázek vzadu za nitěnkami. Provázek mám uvázaný za průřezy, které má ashford v rámu kvůli složení stavu. Já ho ale stejně neskládám, průřezy najdou využití takto. Jakmile mám osnovní kříž, můžu práci s chybou odstříhnout a nitě vyvléct z paprsku i nitěnek. Napnutý provázek mi dobře drží osnovní kříž a já tak můžu postupně ve správném pořadí navléct osnovu, tentokrát je to systém odzadu vpřed. Kdybych tkaninu pouze ustříhla a všechno vyvlékla, byla by to poměrně katastrofa, protože na osnovním válci se nitě při navíjení různě kříží,  a i když se člověk snaží navíjet je rovnoměrně, stejně není jasné jejich pořadí. Odhadnout se to nedá, a tak by se později mohlo při práci stát, že bude osnova tak pokroucená a zpřeházená, že to znesnadní další tkaní.



Tentokrát jsem si dala velký pozor, k navlékání usedala s čistou hlavou a povedlo se. Už si můžu pouze užívat radost z přibývající práce. Tentokrát to opravdu "frčí".


1 komentář:

  1. Šikovná, už se těším, až ukáýeš zase hotová dílka, i když je mi jasné, že tahle fáze už je pro tebe opravdu radostí.

    OdpovědětVymazat