úterý 2. února 2016

Příliš dlouhá osnova


Chtěla jsem si ušetřit práci s osnovou a jejím navlékáním. Pro dvojité tkaní je to dvojnásobná práce, protože i počet nití je dvojnásobný. Proto jsem na stav navlékla osnovu dlouhou ne pouze pro jednu tašku, ale několikanásobně delší.


NIKDY VÍCE!
Béžová s černou obsadily stav téměř na rok. Utkala jsem všechno, co bylo v plánu. Utkala jsem i to, co v plánu nebylo, a osnova pořád nebrala konce. Černá s béžovou už se mi začaly protivit, a tak alespoň na pár posledních centimetrů doplnila nudnou dvojku příjemná červená. Už někde v polovině práce jsem se začala těšit, až na stav natáhnu hrubou osnovu a pustím se do něčeho, co bude rychle přibývat. Zvlášť když se za tu dobu ostatní tkadlenky mohly pochlubit novými a novými výrobky.  Je to deprimující pocit.
                                                                     tmavá strana


Na druhou stranu ale můžu říct, že už mám techniku dvojitého tkaní v malíku. Bez dlouhého přemýšlení. Vím jak na to i bez návodů. Konečně jí rozumím. A to byl přínos téhle nekonečně dlouhé osnovy.

                                                                       světlá strana



A takto pomaloučku, řádek po řádku, s odmlkami pro rozkreslení vzorů, to na stav přibývalo.




 





15 komentářů:

  1. To je krása, já myslela, že zahálíš:-)a ty na nás teď vybalíš takovou krásu. To jsou přesně ty popudy, které mě ženou dál,stav jsem v duchu odložila na někdy, ale když vidím takové krásné výrobky, tak to bych chtěla také umět... Tak alespoň ten malinký stáveček, že bych si pořídila :-)
    Krása, krása a ještě jednou krása.

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko absolutne nemam poneti jak jsi to udelala, je to opravdu krasne. Vsechny dobre veci potrebuji svuj cas a ty jsi to tvym dilem dokazala.Tleskam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpočátku to pro mě bylo hodně složité - takový trénink mozku. Každá jedna řada představuje tři kroky - spustit určité listy, ručně nabrat vzor (to se člověk dost napočítá jednotlivých nití), přehodit listy a teprve potom můžu protáhnout nit. Jeden čtvereček vzoru představuje čtyři řady, čili dvanáct takových kroků s nabíráním osnovy na pomocnou jehlici. Musíš přitom ještě také myslet na to, jakou barvu chceš mít vespod a jakou nahoře, i to se ve vzoru mění, pak je spouštění listů zase jiné. A jiné je spouštění v pruzích bez vzoru. Dohromady je to teda dvacet osm kroků k zapamatování.
      Na začátku jsem se dost pletla, takže jsem se ještě naučila i párat a to znamená další kroky, jenom uskutečněné pozpátku.

      Vymazat
  3. Wooow ! To wszystko Ty sama zrobiłaś ? Kiedy ?
    Piękne !

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tož ten výsledek zas stojí za to!

    OdpovědětVymazat
  5. Vlaďko to je mazec. Jseš nesmírně trpělivá. To už v době teď-hned fakt nevidí. Krásná práce!

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to nemám slov..... i když na dlouhý lokte, vypatilo se... to je fakt skvostná prácička, moc se mi líbí, vybrala jsi zdařile vzory, a s tmavým podkladem se mi snad líbí víc. Než já nebohá si pořídím nějaký ten stávek, ještě mnoho moc nitek projede cívkou kolovrátku k jinému použití ;-).

    s pozdravením do každého dne..... pherenis

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera, nemám slova která by to popsala.... ten krokodýl.... ten mi bere dech.... já se asi zamilovala.... držím palce do dalšího tvoření.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera! Popis je teda masakr :) Jseš opravdu neskutečně trpělivá a šikovná!

    OdpovědětVymazat
  9. Moc krásné tvoření - musela jsem kouknout z blízka neb to vypadá jak vyšívané - máte šikovný ručičky ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju všem za pochvalu, určitě potěšila.

    Ivo, vyšívání to připomíná, protože jsem se hodně inspirovala křížkovou výšivkou. Kdysi jsem vyšívala, ale už na ty dírečky nemám oči. Tohle mi jde určitě rychleji. Na vyšívání bych si musela vzít lupu.

    OdpovědětVymazat
  11. Vlaďko, to je teda něco!!!!!Oči mi z té nádhery přecházejí a obdivuju Tvoji ohromnou trpělivost. Čekání stálo za to.
    Na pick-up se teprve chystám a jelikož jsem bez literatury, stále to oddaluju a oddaluju, je to už opravdu vysoký level.

    OdpovědětVymazat
  12. Vladi, ty se mi zdáš, to je nádherná prácička. Neměla bych odvahu pustit se do takových motivů.👍

    OdpovědětVymazat