neděle 31. července 2016

Obklopená květinami


Jsem ráda obklopená kvetoucími rostlinami, jedno jestli pokojovými nebo těmi v záhonu. Doma už jich tolik nemám. Dům obrostla zahrada a její zelená hmota poskytuje v létě stín, který se líbí nám, ale květiny ho zrovna nemilují, ty by raději sluníčko. A tak se mi sbírka pokojovek z dřívějšího panelákového bytu zúžila na ibišky a africké fialky.



Fialky mohou přes léto zůstávat a kvést na okně, kde slunce nemůže spálit jejich listy, a ibišky se každé jaro stěhují ven a tam mi za odměnu poskytují pohled na jeden květ za druhým. A pak jsou tu muškáty. Miluji sytě až temně červené, které v kombinaci s modrými lobelkami každý rok rozzáří truhlíky za oknem.


 Sem tam si dopřeji něco nového, třeba mračňák, který mě letos překvapil nekončící záplavou květů, i když na něj každou chvíli prší.

Zastíněná zahrada si k sobě typické oblíbené květiny venkovských zahrádek také nepustí. Přesto kvete. Našly tu místo čechravy, hosty a denivky. Staly se mými letními přítelkyněmi a tak trochu vášní. Protože jakmile existuje od nějakého druhu rostliny více variant, probudí se ve mně křeček, musím je mít.





Sbírat rostliny je snadné. Těžké je hledat jim místo v zahradě. Takové. které by je přijalo za své a kde by se cítily dobře a žily a kvetly bez nějaké přehnané péče. A přestože se k těmto květinám z nedostatku času chovám velmi macešsky a po zasazení je nechávám svému osudu, kvetou a dělají mi radost celé léto.





Když se posadím k odpočinku na terasu, jsem obklopená květinovou krásou. Co víc si můžu přát?



4 komentáře:

  1. Vlaďko, nádherné fotky. Chápu tě, jak píšeš, že doma v obklopení květin je to nade vše!!! Měj se krásně a ať ti to krásně kvete,Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Piękne kwiaty !
    W szczególności podoba mi się z przedostatniego zdjęcia, biała fuksja. :)

    Pozdrawiam ciepło.
    Asia

    OdpovědětVymazat
  3. Ach, Vladi, žiješ v ráji, nádherné fotky květů.

    OdpovědětVymazat