pondělí 25. července 2016

Souznění

náhodou po dlouhé době vykvetl ibišek, a hned dvoubarevně a plnokvětem

Přísahám, měla jsem úplně jiné plány pro dnešek. Tři týdny předení už je trochu moc. Jenže po obědě se mě zmocnil takový podivný pocit, nostalgie nebo absťák? Chvíli jsem posedávala, chvíli bloudila po bytě a přemýšlela čeho se chytit (ne že by nic nebylo). A nakonec jsem skončila u toho samého jako ve dnech minulých. Vytáhla jsem před dům boxík s česanci a starouška kolovrat a už jsem zase šlapala.


Den by byl jako každý jiný, kdyby kolem neprojeli náhodní cyklisté. Paní s úsměvem. To se mi směje, jak tu blbnu, pomyslela jsem si. A za deset minut byla nazpátek. Vodopád slov, podivné náhody, vlněné souznění, tak by se to dalo shrnout jednou větou. Dokázaly bychom si, my dvě ženušky, které svedla naprostá náhoda dohromady, vyprávět o vlně až do večera. A nejen o vlně.

Jsou lidé, které pozdravím a vlastně si nemáme co říci, i když se třeba i známe. Takové to Jak se máte... postěžování si... a nashledanou. A jsou lidé, které vidíte poprvé a je vám líto, že už se třeba víckrát neuvidíte, tak hezké to bylo. Jako dnešní odpoledne plné podivných náhod.

Náhodou jsem také na dně boxu našla česanec červeného zelí, který jsme nedávnou diskutovaly s vlněnkou Jitkou. Neuvěřitelné, už tam zahálí od roku 2012! Jeho konce vybledly, jak se dotýkaly průsvitných stěn boxu, a tak vznikl melír. Ale moc příjemný melír. A ta druhá zelenkavá barvička mě uchvátila. Moc se mi líbí. Jen lísteček jí chyběl a tak bohužel nevím, z čeho jsem ji vlastně uvařila. Jedna z neopakovatelných náhod.


8 komentářů:

  1. Vladi, nenapadlo sepsat tenhle blog do knihy? Tvé články působí jako hojivý balzám na duši, alespoň na mou.
    A dnešní puzení ke kolovrátku, řekla bych, že jedeš ještě ze závodů na setrvačník, obdivuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, asi to znáš, on je rozdíl mezi baví mě to a musím. Mezi komerčním a nekomerčním, jestli mi rozumíš. Ne že bych s ledasčím nekoketovala, ale za prvé můj čas je vzácný a za druhé, bojím se, že když vstoupím do jiných vod, změní mě to, jako to pozoruji u mnohých jiných. Takže se držím svého kopyta a dělám navíc, co mě baví.

      Vymazat
    2. Musím, ač nerada, dát Ti za pravdu, jsem stejná.

      Vymazat
  2. Omlouvám se, mezi nenapadlo a sepsat patří Tě, někde se mi ztratilo.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéjda, krása...včecko i z té úžasné akce. Jo a třezalka se povedla. Jen poslední várku, která šla do zelenožlutéjsem vytáhla docela rychle a je z toho příjemná jemná zelená.Pa a škoda, že jsem nebyla s tou paní na tom kole:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím přiznat, že jsem u tebe na návštěvě nebyla už dlouho, vlnění mě úplně pohltilo. Musím si udělat čas na tvou zahradu i krásu, kterou tvoříš. A ty si zase klidně můžeš udělat výlet na jih. U nás se dá i přespat :-)

      Vymazat
  4. Tyhle ´náhody´jsou velice zajímavé i s tím spojením toho vnitřního neklidu, který nás dovede kam chce, vše je jakoby už předem naplánované. Jenom je třeba podchytit tu nitku a nepřetrhnout ji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podobných "náhod" už jsem zažila strašně moc, takže věřím, že to vlastně ani náhody nejsou.

      Vymazat