pondělí 15. srpna 2016

Pedig a vlna?


Občas si upletu košík z pedigu. Těch malých už mám dost, potřebuji velké. Na proutí si ale rozhodně netroufám, tak jsem to u posledního většího košíku na klubíčka vyřešila silnějším pedigem a opletkem čtyřmi pruty.
Poprvé jsem si také troufla na vyplétané dno. A poprvé jsem uskutečnila plán, který mi v hlavě zraje už dost dlouho, a to využít vlnu i v košíkaření.


Příze z valašky, spředená z té nejhrubší beraní vlny nebo pouze z pesíků zbavených podsady má charakter provázku a připomíná mi takové ty provázky z trávy, co se prodávají v e-shopech pro košíkáře. Její výhodou oproti zmíněnému provázku je délka a poddajnost.



Použila jsem techniku opletku jedním prutem, v podstatě jsem tkala, a každý úsek vypletený vlněnou přízí jsem zpevnila řadou z pedigu. Měla jsem k dispozici spíš tenčí přízi, kterou jsem si kdysi připravovala pro osnovu na tkaní.


Pro rychlejší práci bych snesla silnější. Tak někdy příště. Ale určitě si tohle oživení košíků zopakuji. Oba materiály spolu krásně ladí a košík přímo vybízí k ukládání vlněných věciček.



7 komentářů:

  1. No to je nádhera! Skvělý a krásný nápad! Vlna je prostě dokonalý materiál a najde využití úplně všude. Jsi moc šikovná a jsem ráda, že můžu číst tvůj blog.

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko ty vzdy prijdes se super napadem , vypada to moc dobre.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle a my jsme rádi, že v Česku jsou lidé jako vy. Pletení košíků je skvělá zábava i praktická schopnost. Děkujeme, že si dáte ten čas a napíšete tak skvělý návod!
    Oli z pedig-prouti.cz

    OdpovědětVymazat
  4. To je krásný nápad a provedení.

    OdpovědětVymazat