neděle 14. srpna 2016

Z nedostatku času...



... letošní barvící sezónu hodně šidím. Mrzí mě to. Vídám kolem sebe spoustu materiálu k barevným pokusům, ale nedostanu se k tomu je založit. Nechávám tedy za sebe pracovat sluníčko. Ale ani slunečných dnů není tolik, kolik bych potřebovala. Přesto se něco povedlo.



Z první várky vyšly všelijaké béžové a okrové. Barvila jsem třezalkou, žebříčkem, šťovíkem i břízou. Pak přišly na řadu květy denivek, které barvily převážně na zelenkavo a trochu na vínovo, o které ale už vím, že časem zešedne.

denivky

vyzkoušela jsem i vínové listy rúje
Konečně začaly v tomto upršeném chladném létě kvést také jiřiny. Dělím je do sklenic podle barev a čekám, co se z toho vyloupne. Z první, asi třítýdenní konzervy vylezla krásná oranžová, ze které mám opravdu radost. Kdyby nic jiného, tak tohle jediné klubíčko rozzáří mé zimní večery.


4 komentáře:

  1. Je to krása, sluneční konzervy jsem ještě nezkoušela, ale možná, kdyby počasí přálo, bych mohla ještě něco stihnout a vyzkoušet.... zatím stále blbnu s hrncem a ořechovým listím :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Solar dyeing - soft colours you've achieved on those fleeces. Have not had tryed this summer....but the dahlias still bloom.

    OdpovědětVymazat
  3. Oranžová je nádherná, jako sluníčko, líbí se mi i ta kouřová, teda modrošedá a vůbec, všechny jsou krásné. Do barvení se nehrnu, ne že by mě to nebavilo, ale co se mi podařilo zelenou barvou poprášit celou koupelnu, raději nee. Ať se Ti letos barvičky povedou.

    OdpovědětVymazat
  4. Podziwiam Ciebie i Twoje solarne barwienia. Sama w tym roku nie barwie naturalnie. Jak było mocne słońce, nie miałam czym barwić. Teraz zimno. Lato dziwne, nie mam roślin do barwienia.

    Pozdrawiam

    OdpovědětVymazat