úterý 29. listopadu 2016

Jako po bitvě


Jako po bitvě to poslední dobou vždy vypadá v okolí stavu. Ten si teď po několikaletém putování po různých koutech bytu našel místo, kde nepřekáží a je zároveň u světla, tj. u jižního okna. Sebral tak jediné slušné místo květinám a vánočnímu stromečku (hmm, to budu muset letos nějak vyřešit). Problém je, že je to v pokoji, který by měl sloužit návštěvám a odpočinku. Místo toho tam buším do tkaniny, až se barák otřásá v základech, odstřižky ode mne odpadávají a válí se všude kolem a vzduchem se vznáší chmýrka prachu z nastříhaných textilií. Po každé takové práci tedy musí nastoupit vysavač a vygruntován musí být i fíkus, který se jako jediná zeleň nevzdal svého místa v rohu u okna těsně vedle stavu.




Když mě to ale tak baví. Jsem schopná sedět u stavu a tkát do noci a následně se pak divit, kolik že je to už hodin. Čas u téhle činnosti plyne úplně jinak. Během posledních dnů je tenhle kus už pátý. Příbuzní a známí se nechali slyšet, že alespoň na Vánoce by se už mohli dočkat slíbeného. Vzala jsem to jako možnost dobrého tréninku. A co trénuji? Např. navlékání osnovy různým způsobem. Zpředu nebo zezadu, hledám možnosti ve prospěch materiálu i správného napětí. Ovládání listů šlapadly se ukázalo v případě koberců jako dobrá možnost. Stejně tkám většinou plátnovou vazbu a čtyři listy tedy stačí, a to i pro případ, kdy si tam chci z nudy vytkat nějakou vylomeninku pro oživení.



Poslední kus byl pro mě bojový úkol i proto, že byl pro kamarádku, která má v oblibě úplně jiné barvy než já. A jelikož to vím, nechala jsem ji vybrat si. A skutečně, vybrala to, co já bych rozhodně nepoužila. Po prvních řadách se mi tahle barevnost začala moc líbit. Tak teď mám dilema. Jestlipak jsem to zase nenakombinovala podle svého vkusu, takže se ten kamarádčin kamsi vytratil? Myslím, že v tom bude opět zatkáno kus ze mě, moje pocity, moje povaha, toužící po urovnanosti a spořádanosti. Jsem moc zvědavá na její reakci.

2 komentáře:

  1. Vladko jako vzdy moc hezke ,I me se tyhle barvy libi.Dej nam vedet jestli se kamaradce libil.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko, nemám slov. Ty jsi přímo kobercová kouzelnice (a nejen kobercová)!

    OdpovědětVymazat