úterý 27. prosince 2016

Velký projekt


Možná jsem se už opravdu zbláznila, když si drze troufám na něco takového, ale co, já už blázen jsem. Vím to jistě. Jsem blázen do tkaní. Mám ho plnou hlavu a v ní už docela dlouho nosím sen. Sen o novém funkčním potahu na náš starý gauč.

Náš gauč už toho s námi hodně prožil. Stěhoval se celkem čtyřikrát, vydržel hopsání všech našich dětí a jejich kamarádů, vydržel ostré drápky kočiček i kocourků, vydržel naše povalování se, sedělo na něm mnoho návštěv. Až ho jednoho dne v obýváku nahradilo něco nového a většího. Vyhodit nám ho ale bylo líto. Slouží dál. Jen je ve vstupní hale a tam už začal vypadat dost ostudně. Žádná deka nedokáže jeho omšelost zakrýt (ono taky dnešní deky vydrží mnohem méně než třicet let staré pohovky).


Dlouho jsem přemýšlela o tom, jestli bych dokázala utkat něco, co by vypadalo dobře, plnilo to svoji funkci a vydrželo by to zátěž našeho domova plného lidí a sem tam i zvířátek. Je to hodně materiálu, který by, kdyby se něco pokazilo, přišel vniveč. Rozhodně to bude dost velká investice. Plánovala a rozmýšlela jsem se tedy hodně dlouho. Prošla stovky vzorů, prohlédla tkaniny, co mi jich jen mohl internet nabídnout, přečetla všechno možné, propočítávala spotřebu, hledala kombinace barev.
Netroufla jsem si začít bez vzorků, ale hned třetí varianta v malém vzorníku mě chytila za srdce. Dál už to bylo jen zbytečné hraní si se vzory, o kterých jsem věděla, že je určitě nepoužiju. Snad někdy jindy pro něco jiného.


Zvítězila textura, pro kterou jsem se inspirovala tkaninou podle návrhu Margo Selby. Vlastně jsem začala původně tkát její vzorek, jen v jiných barvách, který mě ale úplně neoslovil. Stačilo ale jen pozměnit barevnost, přidat materiál a hned tu bylo něco úplně jiného.




Utkala jsem prvních 70 cm, nevydržela a odstřihla jsem je ze stavu. Než dotkám zbylé čtyři metry, musím vědět, jak se bude tkanina chovat po vyprání, jak bude pohovce slušet, jak pevná bude a jak moc se srazí. Zbytek osnovy odpočívá, dokud zkouška neproběhne, rozměry nebudou přeměřené. I kdyby se to nepovedlo, pořád je tu možnost vyrobit z tohoto kusu polštář.

7 komentářů:

  1. Tak to budu dlouho napnutá(o: Hodně úěspěšných projektů do let příštích i do toho, co se k nám mílovými kroky blíží.

    OdpovědětVymazat
  2. Uf, nabrala sis pořádný kusanec, ale pevně věřím, že gauč nový oblek dostane. Vzor je moc hezký, plastický. Držím pěsti. No a já jdu pokračovat ve svém tvídu, který hodně dlouho stojí na bodě mrazu.

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera!!! Gauči to bude moc slušet.

    OdpovědětVymazat
  4. Vybrala jsi opravdu nádherný vzorek. Držím pěsti, ať se celé dílo podaří.

    OdpovědětVymazat
  5. Tý jo, to je nádhera, to bude luxus.

    OdpovědětVymazat
  6. Sehr schönes Muster und toller Farbenmix

    OdpovědětVymazat