neděle 5. února 2017

Předjaří

Zkouším novou techniku. Všechny barvičky jsou přírodní. Vlna - valaška.

Ačkoliv zima ještě zdaleka nekončí a dává nám to najevo všemi možnými způsoby, pro mě už začíná jaro. I venku je cítit. Znovu se kolem domu objevili ptáci a začali trylkovat své namlouvací písničky. Sluníčko, které občas vykoukne, má sílu a mění závěje na kaluže, které noční chlad zase promění v parádní ledovku. Je legrační pozorovat Kroka, jak na tomto kluzišti prohání svůj míček. Potřeboval by brusle.


Paličkovaný ptáček inspirovaný tím, co se nám často objevuje za oknem
No a ve stájích už to také vypuklo. Letos se holky rozhodly, že to zvládnou. Po loňském perném a nepříliš šťastném kozím rození letošní tvorečkou jdou na svět sami, životaschopní a snaživí pít a běhat za svou matkou kamkoliv si zamane. Zatím to jsou samí kluci, jen jedna jehněčí holčička s hnědou šálkou za krkem, o dost menší než její bratr i bratránci. Ale snaží se. Narodila se do zimy, matka ji povodila po ledu i závějích, až si nakonec naši zázemí v malé beraní boudě. Je neuvěřitelné, jak se tihle tvorečkové umí zahrabat do sena a udělat si takové hnízdečko.

Je to v nich. Jestli mají přežít, přežijí. U kůzlat je to ještě silnější. Jednomu kozlíčkovi z dvojčat se podařilo hned druhý den nějak prolézt škvírou mezi vraty. Dostalo se ven a půl dne tam muselo přečkat. Našli jsme ho ve staré králíkárně stočené do klubíčka v místě, kam se opíralo sluníčko. Přestože kolem zima, kůzlátko bylo teplounké. Jen první jeho cesta byla požalovat mámě a vydatně se napít.




Namícháte bílou mámu a hnědého tátu a je z toho bílé kafe

Protože teď musím několikrát za den do zvěřince, každý větší projekt, jako je tkaní nebo pletení jsem byla nucená odložit. Můžu si ukrádat leda tak malé chvilky. A na vyplnění těhle chvilek jsem našla perfektní zábavu - další techniku, na kterou můžu využít vlastní handmade vlnu. Valašková i sufolková jsou na ni jako stvořené. A vyniknou i přírodní barvičky. Jsem nadšená, protože k přízi stačí přidat jen háček a řídce tkanou látku a jde se na věc. Ale o tom až příště.


3 komentáře:

  1. Jejda, nenapadlo by mě, že v té krásné zimě už se rodí mláďata, blahopřeju(o:

    OdpovědětVymazat
  2. Vladi parada ,tuto techniku jsem jeste nezkousela.

    OdpovědětVymazat
  3. Máte hezky živo ;-), ptáčka jsem uviděla drátovaného ;-), hezký motiv na jarní drátování :-D .. až po chvilce mi došlo, že od tebe jedině paličkovaný ;-).
    s pozdravením.. pherenis

    OdpovědětVymazat