sobota 25. března 2017

Na větvi


Vtrhlo k nám definitivně jaro. Ano. Dnes jsme si mohli dovolit po úklidu kolem zvěřince a naplnění jeslí senem posedět na sluníčku a pozorovat všechno to hemžení malých nožiček. Kluky naší Týny přezdívám klíšťata. Jsou to takové přísavky. Jediný únik před jejich nenažraností je lehnout si a počkat, až to vzdají a půjdou si najít něco jiného. To Týna umí.



Nejstarší Bambulín už ví, že smí jen občas. A Bambule je trpělivá máma. I když už má dítě velikosti slona a to si pod ní musí lehat, aby dosáhlo svého. Podobně je to s beránky. Zvlášť Sněženčin je statný chasník.


A naše nejmladší. Mám radost, že po té spoustě kozlích i jehněčích kluků konečně přišly i holčičky. Tak ty dostaly jméno. Madlenka a Rozárka se mi zalíbilo. A Dory malá je, jako by jí z oka vypadla. Tak je prostě Dorče.


Jehněčí omladina poctivě uzobává seno a první výhonky trávy společně s dospělými. Ale kůzlata jsou mlsná. Buď mlíčko, nebo něco jiného šťavnatého. Třeba kůru z větví. Mňam! to je jako lízátko. Taky si svou větev pěkně hlídají.




Bambulín Madlenku ještě strpí. Sotva se ale přiblíží zvědavé Dorče, Madla zaútočí. Mají to holt v sobě. Celé mámy. Tady jsem já a ty mi do zelí, teda na větev, nepolezeš!





Dorče je ale zvědavé a hravé, odbýt se nedá. Připadá mi jako plyšáček na pérkách.

 PUSU!
 TAK JO!

Tak si tak s hospodářem sedíme a jsme z toho oba úplně "na větvi", jak jsou ti drobečci roztomilí. Konečně jsme se dočkali. Jara i odměny za zimní péči o zvěřinec.



4 komentáře:

  1. Wonderful photos
    The lambs and young goats are very cute
    Have a nice day
    Doris

    OdpovědětVymazat
  2. Jarní idilka, mimísci jsou nádherní, přeji jim hodně zdravíčka.

    OdpovědětVymazat
  3. Blahopřeji! Máte jich ale požehnaně. My máme zatím tři jehňátka a možná ještě něco bude. Jezdíme na zahradu tak 4x denně hlavně kvůli staré ovci (9let), co má poslední dva roky problémy. Je vždy několik dní špatná a my musíme dokrmovat jak jehňata, tak mámu. Té jsem dávala hlavně pít z láhve roztok glukozy. Snad to stará Lena letos přežije.Taky nad jehňaty stojíme a pozorujeme - koukej, co Beruška dělá, jak už poskakuje....

    OdpovědětVymazat
  4. To je krásné nadělení, moc gratuluji k takovým přírůstkům, je to úžasný pohled.

    OdpovědětVymazat